A SEO halott, éljen a SEO!
Legalábbis így tűnik, ahogy mind a mesterséges intelligencia által vezérelt keresés, mind a felhasználók által generált tartalom egyre jobban beépül a digitális életünkbe. A mai marketing mesterek tudnak egyet s mást a felhasználók által generált tartalomról, és arról, hogyan használhatják ki a márkák azokat.
(És olvasd el a végét, hogy megtudd, szerinte a SEO tényleg haldoklik-e.)
Ismerd meg a Mestert

Shelagh Dolan
Tartalommarketing vezető, Quora for Business
1. lecke: Keresd meg a már folyamatban lévő beszélgetéseket.
Bármilyen marketingcsatornáid is legyenek, ne találd fel újra a spanyolviaszt.
Dolan szerint az olyan közösségekben, mint a Quora, a vállalkozások számára az egyik előny, hogy már most is rengeteg párbeszéd zajlik. Ahelyett, hogy új kampányt építenének, a vállalkozások ott kezdhetik, ahol a felhasználók vannak, függetlenül attól, hogy az hol van a tölcsérben.
Még ha nem is logikus, hogy a marketingstratégiád a tölcsér minden pontján megcélozza a felhasználókat, használd a meglévő beszélgetéseket (a Quorán vagy máshol), hogy elérd a felhasználóidat ott, ahol vannak.
Gondolj valakire, aki nyelvet szeretne tanulni – mondja. Talán így kezdődhet: „Olaszországba akarok menni.” Valaki más már hónapok óta álmodik egy olaszországi utazásról, és azzal kezdi a kutatását, hogy kitalálja, milyen konkrét túrákra szeretne menni. Egy harmadik személy pedig mindent eltervezett, és készen áll arra, hogy elkezdjen olaszul tanulni.
Dolan azt mondja, hogy a legsikeresebb ügyfelei azok, akik képesek megcélozni mindezeket az embereket – „egy figyelemfelkeltő kampányt egy újracélzó kampánnyal párosítva”, valóban hasznos tartalommal kombinálva (erre mindjárt visszatérünk).
2. lecke: Segítőkészséggel építs tekintélyt.
Most pedig a valóban hasznos tartalomról.
Dolan szerint a márkák tekintélyt és bizalmat építhetnek a nyilvános fórumokon azáltal, hogy őszintén válaszolnak az emberek kérdéseire – ha erre egy megbízható személyt, és nem egy vállalatot bíznak meg.
Példaként említi egy egészségügyi vállalatot, amely marketingkampányt futtat a Quorán. A felhasználók kérdéseinek megválaszolására egy engedéllyel rendelkező szolgáltatót – nem pedig a marketingigazgatójukat – vehetnének igénybe, akinek a szakértelme bizalmat épít. A cél az, hogy ezekbe a meglévő beszélgetésekbe valami olyasmivel csatlakozzanak, ami problémákat old meg, nem pedig egy termék népszerűsítése.
(De maradjon márkaspecifikus. Kérlek, ne válaszolj orvosi kérdésekre, ha a munkád használt Crocs cipők hordása. — a szerk.)
Őszintén szólva, kicsit így gondolkodunk a Marketing Mesterképzés hírleveléről is – valóban hasznos, jó tanácsokat szeretnénk adni a marketinggel kapcsolatban. Az önreklám csak másodlagos.
3. lecke: Többcsatornás, többformátumú terjesztés alkalmazása.
Dolan tavaly elkezdte natívan közzétenni a Quora Ads hírlevelet a LinkedIn-en.
A hírlevél meglévő feliratkozói már ismerték a Quora hirdetési platformját, így Dolan elindult, hogy egy telítetlen közönséget keressen. Feltette magának a kérdést: „Hogyan tudnánk olyan új embereket bevonzani, akik talán nem is tudják, hogy a Quorának egyáltalán vannak hirdetései?”
Zárjuk be ezt a kört.
Ennek a stratégiának egy része Dolan saját tanácsából fakadt, hogy keressenek meglévő beszélgetéseket, és használják ki az egyéniséget – felfigyelt a LinkedIn influenszerek népszerűségére, akik folyamatosan osztanak meg bejegyzéseket saját tapasztalataik és szakértelmük alapján.
Keresd meg a meglévő beszélgetéseket, gondolkodj a megszokott csatornáidon kívül, és keress új közönséget.
Elhúzódó kérdések
A hét kérdése
Vajon a SEO elavulttá válik három-öt éven belül? — Brian Morrissey , a The Rebooting Show podcast alapítója
A hét válasza
Dolan azt mondja: Komolyan? Igen.
A hagyományos, organikus SEO mindig is kihívást jelentett – folyamatos kutatást és karbantartást igényelt garantált megtérülés nélkül, nem is beszélve arról, hogy egy olyan algoritmusnak voltál alávetve, amely bármikor tönkreteheti a stratégiádat.
A mesterséges intelligencián alapuló áttekintések és a nulla kattintásos keresés tízszer nehezebbé tették az organikus forgalom növelését, és három-öt éven belül senkinek sem lesz oka arra, hogy valaha is végiggörgesse a találati oldalakat, és egy vállalat által szponzorált blogbejegyzésben találja magát, amely egy hosszú, H2-vel borított iparági téma áttekintését olvassa – és ezt régóta céges blogíróként mondom (nehéz szívvel)!
Arra gondolok, hogy az elmúlt évben a mesterséges intelligencia révén hogyan változott meg teljesen a saját információkeresési viselkedésem, a munkahelyi gyors válaszok megtalálásától és a technikai hibaelhárítástól kezdve az otthoni receptkészítésig és tévé-/filmajánlások kéréséig.
Nincs technikai hátterem, de naponta betekintést nyerhetek a Quora csapata által fejlesztett MI-termék kulisszái mögé ( Poe a neve, és ez egy központi hely, ahol minden MI-modellhez hozzáférhetsz, és létrehozhatod saját, testreszabott botjaidat). A legnagyobb meglepetés az volt, hogy milyen gyorsan jelentek meg az új modellek és funkciók – a bejelentéseket és a bevezetést percekben és órákban mérik, nem napokban.
Szerintem a marketingesek – különösen a B2B marketingesek – rendkívül tisztában vannak a mesterséges intelligencia képességeivel és a keresőoptimalizálásra (SEO) gyakorolt hatásával, a marketing egyéb aspektusai mellett, de nem kell sokáig várni, hogy a nagyközönség is utolérje és megszokja a mesterséges intelligencia által kínált, mélyen személyre szabott élményeket.
Hamarosan mindenki a saját kedvenc információkeresési és -felhasználási módszeréhez fog ragaszkodni, legyen szó akár egy AI-áttekintés átnézéséről, egy csevegőalkalmazáson keresztüli üzenetküldésről (ami már most is sokkal többet tud, mint a csevegés), hangos beszélgetésről a mesterséges intelligenciával, vagy néhány megbízható forrásra való hivatkozásról.
Azt hiszem, három-öt éven belül messze leszünk a SERP-ek görgetésétől, és sokkal közelebb leszünk egy „Nő” [a 2013-as sci-fi film, amelyben egy férfi beleszeret a mesterséges intelligenciájába] helyzethez.
Szerkesztői megjegyzés: Elismerés Dolannek és Morrissey-nek, hogy lehetőséget adtak nekünk ennek a nagyon összetett kérdésnek a megvitatására. Ha még nem tetted meg, iratkozz fel a Marketing mesterképzésre , mivel a jövőben különböző nézőpontokból fogjuk megvizsgálni ezt a kérdést. – Curt del Principe
A jövő hét elhúzódó kérdése
Dolan kérdezi: A mesterséges intelligencia mellett milyen marketing trendeket vagy technológiákat tartasz szemmel, vagy tervezel kipróbálni idén?


