tr
wp-header-logo-6.png

Az alábbi vendégjáték Mark Zamuner, a Juice Media vezérigazgatója. A vélemények a szerző sajátjai.

Sok éven át az előlapok voltak a reklámnaptár koronaékszere. A TV-hálózatok mindent megtettek a pazar éves rendezvényekkel, új műsoraik felhajtásával abban a reményben, hogy több millió reklámdollárt zárnak be, mielőtt egyetlen műsort sugároznának. És sokáig úgy működött, mint egy bűbáj. A hirdetők – szó szerint és átvitt értelemben – a tömeges elérést és a kulturális relevanciát ígérték. A nagy jegyekkel teli pillanatokra tett fogadásokat: a Super Bowlra, az Oscar-díjra, a főműsoridőben játszható cselgáncsozókra és a sportsátorfákra. A jutalom? Garantált láthatóság az egységes országos közönség előtt.

De a streamelési platformok térnyerésével, a közönség szokásainak változásával és a rugalmas hirdetési stratégia szükségességével a modern világban felmerül a kérdés: „Még mindig számítanak az előzetesek?”

TL;DR: Nem haltak meg, de nem is olyanok, mint régen.

Ahhoz, hogy relevánsak maradjanak, az előzeteseknek fejlődniük kell. A 35 éven aluliak számára az a koncepció, hogy egy évre előre milliókat köteleznek el a hirdetési készletre, valószínűleg egy másik korszak relikviájaként hangzik. Ez azért van, mert az. Az előzetesek olyan időre készültek, amikor magabiztosan tervezhetett 12 hónapos médianaptárt néhány nagy hálózat köré. Amikor a nézők élőben ráhangolódtak a hirdetésekre, és előre látható sorrendben nézték a műsorokat.

Akkoriban teljesen logikus volt. A márkák tudták, hol lesz a közönségük. A kreatív tovább futott. A kampányok néhány hősi eszköz köré épültek. Az egyszerűség mindenkinek – márkáknak, ügynökségeknek és hálózatoknak – lehetőséget adott arra, hogy nagy biztonsággal tervezzen, hajtson végre és optimalizáljon.

A hálózatok számára az előnyök nyilvánvalóak voltak: az éves hirdetési bevételek nagy részét hónapokkal az első negyedév kezdete előtt zárták le. A márkák számára minden a prémium készletekhez való hozzáférésről, a kulturális pillanatokról és a sehol máshol páratlan elérést jelentett.

Gyorsan előre a mai napra, és a repedések szembetűnőek a modellen.

Nem csak furcsaság, hanem váltás is

A nézők már nincsenek lineáris menetrendekhez kötve. Streamelnek, görgetnek és nassolnak tartalmakat az eszközökön keresztül. A Nielsen szerint a streamelés jelenleg a teljes tévézési idő több mint 40%-át teszi ki, és a Samba TV nemrégiben azt találta, hogy a Z generáció 85%-a tévét és videót néz mobilon, és ennek az időnek a nagy részét a YouTube-on, a TikTokon és az Instagramon töltik.

Legyünk őszinték: rég elmúltak azok a napok, amikor a tévé körül gyűltünk össze, hogy megtudjuk, „Ki lőtte le JR-t”, vagy hogy Ross valóban feleségül veszi-e Emilyt, amikor Rachel lesz a „homárja” (IYKYK). Manapság a rajongók egy hétvége alatt végignézik az egész évadot, és a legtöbb fiatal néző rövidfilmeken, mémeken és reakcióvideókon keresztül vesz részt a műsorokban. Miért kell egyáltalán megnézni az egész részt?

Ez nem csak egy generációs furcsaság – ez egy teljes váltás a tartalom felfedezésének, fogyasztásának és megbeszélésének módjában. Ez azt jelenti, hogy a márkák nem hagyatkozhatnak a régi trükkökre az elérés vagy a kulturális relevancia növelése érdekében.

Mivel a közönség több platformon – Netflix, YouTube, TikTok, Hulu, Peacock és igen, továbbra is lineáris TV – széttagolt, a hirdetőknek többcsatornás, rugalmas stratégiára van szükségük. És ez a dörzsölés. A hagyományos előzetes modellt – amely merev, éves kötelezettségvállalásokban gyökerezik – nem a rugalmasságra építették. Ez nem tükrözi azt, hogy az emberek hogyan fogyasztanak tartalmat, vagy hogy a márkáknak hogyan kell manapság dollárt beosztaniuk.

A modern marketingszakemberek a valós idejű teljesítményszabványokhoz tartoznak. Azt akarják, hogy a költés a repülés közepén eltolódjon, teszteljék a formátumokat, és az eredményeket közvetlenül az üzleti eredményekhez kössék. Ha egy csatorna nem mérhető, akkor nem veszik meg.

Lépjen be a NewFronts-ba, a streamelésben hozzáértő unokatestvéréhez. A digitális első helyen álló platformok, például a YouTube, a Roku és az Amazon által épített események rugalmas vásárlást, robusztus közönségadatokat és a kezdetektől fogva beépített teljesítménymutatókat kínálnak a hirdetőknek.

És ne hagyjuk figyelmen kívül a gazdasági nyomást sem: a streaming szolgáltatások most versenyeznek a hirdetésekkel való bevételért, és még a Netflix és a Disney+ is bevezeti a hirdetésekkel támogatott szinteket. Ez azt jelenti, hogy több prémium tartalom érhető el, de a feltételek jobban igazodnak ahhoz, ahogyan a modern marketingesek vásárolnak.

Vége a játéknak?

Szóval, vége a játéknak a hagyományos előfutamoknál? Nem egészen.

A lineáris TV továbbra is egyedülálló előnyökkel jár, különösen a hosszú játékot játszó márkák számára. Több mint 60 millió amerikai háztartásban még mindig van kábel, és közel 23 millióan nézik rendszeresen a közvetítést. Ami pedig az élő, kihagyhatatlan kulturális pillanatokat illeti, semmi sem versenyez.

source

+36 30 389 7279
Hétfő - Péntek: 09:00 - 20:00

Kategória

🏆 150+ sikeres kampány
📈 ROI fókusz

Legutóbbi bejegyzések