tr
wp-header-logo-5.png

Az internet tele van véleményekkel. De ha szeretné tudni, hogy az emberek mit gondolnak valójában – termékekről, márkákról, trendekről vagy iparágakról –, a Redditben megtalálhatja a szűretlen igazságot.

2005 óta a Reddit az őszinte, korlátlan ajánlások helye – akár tetszik a márkáknak, akár nem. A világ egyik leglátogatottabb webhelyeként több ezer közösséget tartalmaz – és a legjobb válaszokat számtalan Google-keresésre.

Töltse le most: A közösségi média trendjei 2025-ben [Ingyenes jelentés]

Mivel más közösségi platformok sok felforduláson mennek keresztül, rengeteg márka hoz döntéseket a közösségi média jövőjével kapcsolatban. A Reddit általában nem a legelterjedtebb, és nem is mindenkinek való – köztudottan kemény a márkákkal szemben. De ez egy hihetetlenül értékes hely, mindaddig, amíg betartja a szabályokat.

Végigvezetem Önt a Reddit használatának legjobb módjain a márkánál, és hogyan építhet ki valódi kapcsolatokat.

Tartalomjegyzék

Reddit felhasználói demográfiai adatok

Ha azon töpreng, hogyan értékesítheti a Reddit 100+ millió DAUq-ját vagy a Daily Active Uniques-t (ez a napi felhasználókra vonatkozik), anélkül, hogy feledésbe merülne, az első lépés annak megértése, hogy ki van a számítógép másik végén.

Ezt szem előtt tartva, mielőtt továbbmennék, íme néhány statisztika, amelyek segítenek megérteni, ki használja a Reddit-et:

  • Naponta 101,7 millióan, hetente 379,4 millióan használják a Reddit-et. ( Reddit )
  • A platform gyorsan növekszik, 2024-ben 39%-os éves növekedésről számoltak be. ( Reddit)
  • 2024-ben átlagosan 1,2 millió bejegyzés és 9,7 millió megjegyzés született naponta. ( Reddit )
  • 100 000 aktív alreddit, amelyek közül 500-nak több mint 1 millió előfizetője van. ( Reddit )
  • A bejegyzések 90%-a angol nyelven készült, és több mint 1 milliárdot lefordítottak egy vagy több nyelvre. ( Reddit )
  • A látogatók 53%-a az Egyesült Államokon kívülről érkezett, ami éves szinten 46%-os növekedést jelent. ( Reddit )
  • A Reddit napi felhasználói átlagosan napi 20-30 percet töltenek a platformon. ( Reddit )
  • A Reddit-felhasználók fiatalabbak, a Millennials és a Z generáció alkotja a többséget, 43,3%-kal, illetve 29,6%-kal. ( Business Insider )

Más közösségi médiaplatformok demográfiai adatait keresi? Olvassa el ezt a bejegyzést.

Milyen tartalmak rezonálnak a Reddit felhasználók körében?

A demográfiai adatok rendkívül fontosak, mert tudnia kell, hogy ki használ egy platformot.

De tapasztalataim szerint nem csak az számít, hogy ki használja, hanem az is, hogy hogyan használja. És mivel minden subreddit annyira más, saját szabályrendszerével és kultúrájával, valóban fel kell fedeznie az egyes közösségeket, hogy megtudja, hogyan működnek a dolgok azon a téren.

Ennek ellenére, hogy jobban megértse, hogyan használják a Redditorok a platformot, 103 Reddit-felhasználót kérdeztünk meg kedvenc tartalmaikról – és a következőket tudtuk meg.

Egyre többen használják a Reddit-et személyes érdekeik miatt.

Az általunk megkérdezett emberek a leggyakrabban érintkeznek:

  • Termékértékelések és ajánlások (46%).
  • Hírek és aktuális események (46%).
  • Mémek és humor (37%).
  • Személyes történetek és beszélgetések (35%).
  • Niche közösségek és hobbik (32%).

Nem meglepő, hogy az emberek által felkeresett subreddit kategóriák leggyakrabban közvetlenül kapcsolódnak a tartalom típusához. Az első három kategória a Szórakozás és popkultúra, a mémek és humor, valamint a technológia.

Az emberek többsége csak személyes érdeklődésre használja a Reddit-et, 56,3%-uk azt mondta, hogy soha nem használja professzionálisan. Ez az Ön javára válhat, ha Ön B2C márka.

Az üzleti felhasználók még mindig ott vannak… és több millióan vannak.

pie graph breaking down how many reddit users use reddit for business

Ha azonban a B2B téren van, nincs minden veszve: a megkérdezettek 11,7%-a nyilatkozott úgy, hogy gyakran vesz részt üzleti vagy iparági megbeszéléseken, további 32% pedig azt mondja, hogy alkalmanként.

A kulcs az lesz, hogy megtalálja a megfelelő alredditeket a márkájához.

Ne feledje, bár a Redditorok mindössze 12%-a üzleti felhasználó, ez még mindig emberek millióit képviseli.

És bármilyen iparágban is dolgozol, valószínűleg van egy közösség az Ön számára. Meglepett az általunk megkérdezett emberek karrierjének sokszínűsége, akik üzleti célokra használják a Reddit-et. Noha a minta viszonylag kicsi volt, az első három iparág a technológia, az ingatlanügy, valamint az egészségügy és élettudományok voltak.

Érdekelne, milyen más területek képviselték magukat? Az e-kereskedelem és kiskereskedelem, az oktatás, a marketing és reklámozás, valamint a pénzügy és befektetés az első hét közé került.

A redditorok rendben vannak a márka elkötelezettségével… egy bizonyos pontig.

pie graph of reddit users responding to the survey question “how do you feel about brands/companies engaging on reddit?”

Ha Ön egy márka azon tűnődik, hogy a Reddit használata az emberekkel való kapcsolatteremtésre okos marketing lépés-e, akkor van egy jó hír – a legtöbb Redditor rendben van ezzel. Valójában 46,6% üdvözli a márka elkötelezettségét, ha hitelesen történik, és 31,1% nem bánja, amíg nem tolakodó.

Mivel azonban a válaszadók 14,6%-a negatívan vélekedik a márkaelköteleződésről, azt tanácsolom, hogy óvatosan járjon el itt. Feltétlenül tekintse meg az alábbiakban megosztott tippjeimet.

A Reddit felhasználók a pozitív hirdetéseket részesítik előnyben.

Annak ellenére, hogy itt leginkább az elköteleződésre összpontosítottam, mivel a Reddit engedélyezi a hirdetéseket, azt is szerettem volna megérteni, hogyan vélekednek a Reddit-felhasználók a hirdetési tartalmakról. A 67%-os többség szerint az örömet kiváltó pozitív reklámok vonzzák leginkább a figyelmüket.

Marketing a Reddit felhasználók számára

Meglepő módon az internethasználók 40%-a a Reddit-ajánlást tartja a leginkább befolyásolónak a vásárlási döntésében – több, mint a vélemények és a befolyásolók. Azonban nem minden termékismertető tartalom egyenlő.

Ennél is fontosabb, hogy a legjobb vélemények organikusak és nem túlzottan promóciósak.

"Mivel a Reddit nagyrészt névtelen, sok a szkepticizmus. A moderátorok nagy szerepet játszanak a subredditek hangszínének meghatározásában, de a tartalom fel- és leszavazása megkönnyíti a shillinget kereső emberek kiszívását, mint az értékes és hasznos megoldások nyújtását" – mondja Bryan Grover , a Redditt személyesen dolgozó stratégája, aki a B2B-t és a marketinget professzionálisan végzi.

Azonban minden bizonnyal van lehetőség arra, hogy a márkáját új közönség elé állítsa – ha a megfelelő módon csinálja.

De mi a helyes módja ennek?

Értsd meg, hogy a hitelesség mindennél fontosabb.

Az összes Redditor, akivel beszéltem, határozottan úgy érzi, hogy a márkáknak átláthatónak és hitelesnek kell lenniük.

Bár ez különböző dolgokat jelenthet különböző emberek számára, az általunk megkérdezettek túlnyomórészt egyetértenek abban, hogy ez a márka átláthatóságával kezdődik (61%), további 54% pedig úgy gondolja, hogy az értékes betekintés vagy szakértelem hozzájárul a hitelességhez.

Ezenkívül 47%-uk úgy érzi, hogy az olyan márkák, mint a rendszeres felhasználók, növelik hitelességüket és bizalmi tényezőjüket.

Építsen bizalmat érték hozzáadásával.

Az egyik subredditen, amelyet Groverrel néztem meg, volt egy szabály, amely szerint nincs shilling. Ez azt jelenti, hogy ezen a területen nem lehet önreklámozni. Azonban hozzáadhat értéket a vitához, és megoszthatja tudását – és az emberek odafigyelnek. Ha a profilja optimalizált, többet megtudhatnak Önről és márkájáról, és személyes beszélgetést kezdeményezhetnek.

Valójában ez Martin Ceisel stratégiája az általa professzionálisan használt alredditeken. Ő egy szabadúszó B2B tech író, aki a Reddit-et személyes és szakmai érdeklődésre egyaránt használja.

„Az organikus, természetes társalgásban való részvétel, ahol hozzáadott értéket vagy betekintést nyújthatok, nem biztos, hogy azonnali vezetést eredményez, de jól ki tudok állni ezeken a területeken” – mondja Ceisel.

Ha ez egy hosszú játéknak tűnik, akkor teljesen az lehet. Ezzel együtt azt állítom, hogy a legtöbb tartalommarketing is egy hosszú játék. Ha folyamatosan bizonyítja, hogy ismeri a dolgait, a célközönséghez tartozó emberek láthatják, hogy megvan a kellő tudása ahhoz, hogy megoldja a termékével kapcsolatos problémáikat.

Tudd, hogy a „hamis” vagy színpadi bejegyzések ellened hatnak.

reddit user brand preferences: don’t make fake “organic” posts that feel staged

Ha a hitelesség a legfontosabb, akkor teljesen logikus, hogy a színpadiasnak tűnő bejegyzések jelentik a legnagyobb csapást a Reddit-felhasználók számára.

Egyéb nem-nem?

  • Nyilvánvaló vagy túlzott önreklám.
  • Irreleváns vagy általános tartalom.
  • Az átláthatóság hiánya.

Mindennek van értelme. Amikor valaki odalép hozzád, és elmondja, milyen nagyszerű, vagy teljesen megszakítja a beszélgetést valamivel a bal oldali mezőről, akkor udvariasan mentegeted magad.

Ugyanez vonatkozik a Redditre is.

"Valószínűbb, hogy komolyan veszem a Reddit-társak ajánlásait, mert egy csónakban vannak velem. Ezzel szemben, ha márkát ajánlanak, és nem árulják el, hogy képviselők, az határozottan csökkentené a bizalmamat" – mondja Grace Fortune , egy szövegíró, aki elsősorban személyes érdeklődési körökre és az ügyfelek kutatásának hangjára használja a Reddit-et.

Ez elvezet a következő ponthoz.

A Reddit nagyszerű forrás a piackutatási adatokhoz.

Mi lenne jobb hely a közönség és a fájdalom pontjainak megismerésére, mint egyenesen a forráshoz menni? Ami azt illeti, ez egy nagyszerű hely a versenylehetőségek feltárására azáltal, hogy megtudja, hogyan beszélnek az emberek az Ön termékéről és a versenytársakról.

Ezt szem előtt tartva a Reddit egy aranybánya mindenki számára, aki piackutatást végez és az ügyfelek hangját (VoC) kutatást végez. Ha a piackutatás a lehetőségek azonosításáról szól, akkor a VoC arról szól, hogy megtaláljuk a megfelelő szavakat a problémáról, a megoldásról és az álomállapotról. Ez az általános hangulatról is szól.

Azt tapasztaltam, hogy a leghatékonyabb szövegírás ugyanazokat a szavakat használja, amelyeket a közönség a problémáiról beszél. Végül is úgy érzik, mintha közvetlenül hozzájuk beszélnél.

És nem vagyok egyedül.

"Minden alkalommal, amikor tartalom után kutatok, hozzáadom a "Reddit" kifejezést a keresőkifejezéshez. Ez azon kevés hely egyike, ahol az emberek valójában olyan kérdésekről beszélnek, mint például a mesterséges intelligencia és az automatizálás, hogy csak néhányat említsünk" – mondja Ceisel.

Fortune a Reddit szolgáltatást is használja VoC-hoz, bár figyelmeztet egy szót: "Probléma van a Redditen a robotokkal és az automatizált válaszokkal. Ha a Reddit-et piackutatásra használja, javasoljuk, hogy tekintse át az esetlegesen használni kívánt válaszok fiókprofilját, hogy megbizonyosodjon azok jogszerűségéről."

Tippek a Reddit-felhasználók megnyeréséhez

Érdekes módon Grover és Ceisel is vadnyugatként hivatkozik a Redditre. Az anonimitás szintje azt jelenti, hogy minden megjegyzés vita tárgyát képezi, és érdemei alapján ítélhető meg – és lesz is.

És a vadállat természetéből adódóan, ha úgy tetszik, sok ember lehet, akit nem nagyon izgat a márkák vonzódása. Ne feledje, a megkérdezettek 14,6%-a mondta azt, hogy nincs mód a márka elköteleződésére. Bár ezek az emberek kisebbséget alkotnak, még mindig körülbelül 15 millió embert képviselnek. Tehát, ha feldühíted őket, az PR-rémálommá válhat.

Ez azt jelenti, hogy a szabályok szerint kell játszania, és okos módon kell használnia a Reddit-et. Íme néhány tipp, amelyek segíthetnek a jobb lábfejen való elindulásban.

Keresse meg a megfelelő subredditet, és ellenőrizze a szabályokat.

Válasszon ki néhány témát, és keressen subredditeket, hogy megtalálja azokat a közösségeket, amelyekben értelme van az Ön számára. Általában olyan helyet szeretne találni, ahol az emberek azért választanak helyet, mert érdekli őket a téma.

Grover azt javasolja, hogy ellenőrizze a subreddit korát, és hogy van-e wiki a szabályokkal és a moderátorokkal. Azt is javasolja, hogy nézzen körül, hogy többet megtudjon a moderátorokról és arról, hogy kik ők. Minél átláthatóbbak a részletek, és minél megalapozottabb a subreddit, annál megbízhatóbb az erőforrás.

check the details on reddit to learn more about the subreddit.

Mindezek az információk a subreddit tetején találhatók, ha asztali számítógépet használsz, vagy ha a „további megjelenítés” lehetőségre kattintasz mobilon.

Vedd komolyan a szabályokat.

A közösség tagjai azért vannak ott, mert érdekli őket a téma és a közösség. Meg fogják védeni a szabályokat, ezért ha a szabályok egyértelműen azt mondják: „Nem shilling”, akkor jobb, ha betartod őket. Ellenkező esetben elrángatják a válaszokat.

„A Reddit alapvetően így működik – a közösség demokratikusan választja ki a kurzuskorrekciót, és tudatja az emberekkel, hogy mi az, ami üdvözlendő és mi az, ami nem” – mondja Ceisel.

Optimalizálja profilját.

Végső soron ez a legjobb lehetőség az Ön, mint márka számára. Ha rendszeresen megjelensz és értelmesen részt veszel a subredditen, az emberek felkeresik a profilodat, hogy többet megtudjanak rólad. Győződjön meg róla, hogy profilja beszél a márkáról, termékeiről, szakterületéről és érdeklődési köréről.

Amikor arra törekednek, hogy többet megtudjanak rólad, biztos lehetsz abban, hogy megosztod, amit szeretnél, hogy mások tudjanak rólad.

Figyelj, mielőtt beszélsz.

Mint sok minden más esetében, a bejegyzés megkezdése előtt el kell olvasnia a szobát a Redditen. Szánjon egy kis időt a subreddit megismerésére és a beszélgetések olvasására. Ügyeljen arra is, hogy mi kap negatív szavazatot. Ha megérzi a hangulatot, értelmesebb módokon vehet részt.

Adjon értéket a vitáknak.

Amikor bármilyen típusú marketingkampányról beszélek, arra tanítom az embereket, hogy kerüljék az „üss és fuss” vagy „dong-dong-dtch” pillanatokat. Ezalatt azt értem, hogy ne csak akkor ugorj be, ha valami reklámozni vagy eladni szeretnél.

Ceisel azt mondja: "Alapvető meggyőződésem az, hogy nem azért csinálok zajt, hogy zajt csapjak. Szeretnék hozzájárulni a beszélgetéshez."

Ha történelmet épít – rendszeresen megjelenik és értéket képvisel, legyen szó hasznos tartalmak megosztásáról, problémák megoldásáról vagy akár elgondolkodtató beszélgetésekben való részvételről –, az emberek észre fogják venni. És mivel időt szakított arra, hogy ezt a történelmet és bizalmat építsen, sokkal valószínűbb, hogy nyitottak lesznek az Ön ajánlásaira.

Válaszoljon egy kérdésre (ne csak shill).

Ez kéz a kézben jár a hozzáadott értékkel, de kissé árnyaltabb.

Tegyük fel, hogy valakinek olyan kérdése van, hogy hogyan kell valami technikai dolgot megtenni, és már közzétett egy lépésről lépésre szóló útmutatót a blogjában. Tanácsot kérnek a Reddittől – és ez a pillanat, hogy ragyogj.

De ne csak a blogbejegyzéséhez küldje el őket.

Válaszolj a kérdésre. Mutasd meg nekik, hogyan kell csinálni. Ezután a subreddit szabályaitól függően lehet, hogy helyénvaló megosztani a blogbejegyzést.

És a Fortune, Ceisel és Grover kissé másképp vélekedik erről.

Grover sokkal jobban ellenállt annak, hogy egy márka megosztja a kapcsolatot, míg a Ceisel és a Fortune nyitottabb volt rá.

„Ha pontosan erről beszél, és úgy gondolom, hogy ez választ ad a kérdésére, vagy betekintést nyújt, nem haboznék eldobni a linket” – mondja Ceisel.

Fortune egyetért. Miután megválaszoltam a kérdést: „Értesíthetsz, hogy van egy bejegyzésed, és eldobhatod a linket – ezután eldönthetem, mit akarok kezdeni ezzel az információval.”

A figyelmeztetés és a közös vonás az, hogy ennek tájékoztató jellegűnek kell lennie, nem promóciósnak.

Figyelje az ajánlási bejegyzéseket.

Az ajánlásokat kérő bejegyzések számos lehetőséget kínálnak marketingszakemberként és fogyasztóként. Ezért tartsa szemmel az embereket, akik tanácsot, ajánlást vagy megoldást kérnek.

Figyelemre méltó, hogy az ajánlási bejegyzések 23%-a oda vezet, hogy az emberek olyan márkát vagy terméket választanak, amely még nem szerepel a radarjukon. Ezenkívül platformot ad arra, hogy megtudja, hogyan beszélnek az emberek a problémákról (vissza a VoC-hoz), és azonosíthatja az új termékekkel vagy ajánlatokkal kapcsolatos lehetőségeket és igényeket.

Fortune megosztja: "Nagyszerű platform az ötletelésre – az emberek kifejezetten tanácsot kérnek a Redditen. Nagyszerű látni, hogy mit akarnak az emberek, és hogyan beszélnek problémáikról és tapasztalataikról."

És persze, ha terméke vagy márkája meg tud oldani egy problémát, ne habozzon megemlíteni… csak ügyeljen arra, hogy legyen átlátható a kapcsolata. Ez elvezet a következő tipphez.

Legyen átlátható, hogy ki vagy.

Mindig jelezd, hogy márka vagy, vagy márkát képviselsz – a profilodban és minden olyan bejegyzésben, ahol márkatartalmat osztasz meg.

Ha egyszerűen csak egy kérdésre válaszol, és kiemeli tudását, nem kell minden bejegyzést azzal kezdenie, hogy „Jane Doe vagyok az Acme Brandtől”. Valójában azzal érvelnék, hogy valószínűleg nem kellene ezt csinálnia, mert túlzásba kerül.

De ha egy kérdésre válaszol, és az embereket az erőforrásához irányítja, feltétlenül fedje fel a hozzá fűződő kapcsolatát.

Engedd el az eredményt.

Ha ez furcsán hangzik a marketingesek tanácsának, húzza be magát – ezt gyakran mondom. Lényegében a Reddit egy másik hálózati platform – bár nagyon különbözik minden mástól. Mivel a közösségről van szó, a legjobb hálózati szabályok érvényesek.

Még akkor is, ha igen, ha marketingről beszélünk, van néhány célod, engedd el a közvetlenséget, és koncentrálj a kapcsolatteremtésre és az értékek megosztására. Lehetővé teszi, hogy a hitelességed ragyogjon – nem pedig a kétségbeesés érzése. Ez viszont azt jelenti, hogy könnyebb bizalmat építeni azokkal az emberekkel, akik végül az Ön vásárlóivá válhatnak.

A Reddit jól csinálni azt jelenti, hogy hosszú játékot játszunk

A Reddit egy igazán szerves online közösség, ahol a tartalmat nagyrészt – ha nem is teljes mértékben – a felhasználók elkötelezettsége vezérli. Ceisellel, Groverrel és Fortune-nal folytatott beszélgetéseimet lenyűgözőnek találtam, mivel nem vagyok rendszeres Redditor. Ez alatt azt értem, hogy akkor használom, amikor konkrét kérdésekre keresek választ, de nem veszek rendszeresen részt semmilyen subredditben.

Ha Reddit-stratégia létrehozásán gondolkodik, tudjon róla, hogy a Reddit nem a gyors nyeremények helye – de a szabályokat betartó márkák számára ez nagyszerű lehetőség lehet. Ha márkaként sikeres akarsz lenni a Redditen, ne „piacozd”. Jelenjen meg, vegyen részt és biztosítson értéket – így lesz lehetőség a legszkeptikusabb online közönség körében.

Tehát ahelyett, hogy azt kérdezné, hogyan lehet marketinget csinálni a Redditen, fontolja meg a következő kérdést: „Hogyan tudok a legjobban hozzájárulni?”

source

+36 30 389 7279
Hétfő - Péntek: 09:00 - 20:00

Kategória

🏆 150+ sikeres kampány
📈 ROI fókusz

Legutóbbi bejegyzések