tr
wp-header-logo-14.png

Az Entrepreneur hozzászólók által kifejtett vélemény a saját véleményük.

A fogyasztói kiadások minden iparágban az egyik legfontosabb mérőszám – a vállalkozások azonban túl gyakran nem tudják hatékonyan nyomon követni. De annak megértése, hogy a célközönség hogyan költi el a pénzét, és miért, kritikus lehet az üzleti tervezés és tevékenység szempontjából.

A fogyasztói költési szokások nyomon követése számos kritikus betekintést nyújthat, amelyek lehetővé teszik, hogy növelje saját haszonkulcsát, és biztosítsa, hogy márkája a közönség számára leginkább vonzó pozícióban legyen.

Kapcsolódó: Hogyan növekszik vállalkozása, ha az ügyfelek viselkedése megváltozik

1. Ismerje meg az ügyfelek preferenciáit

Alapvetően a fogyasztói költekezés nyomon követése elengedhetetlen, ha jobban meg szeretné érteni ügyfelei vásárlási preferenciáit és viselkedését . Átlagosan hány tételt vásárolnak a vásárlók egy tranzakció során? Mennyi az egyes rendelések átlagos értéke? Milyen termékeket vásárolnak együtt?

Ha következetesen elemzi ezeket és más költési trendeket az ügyfélkörben, akkor hatékonyabb marketingstratégiákat találhat, mint például a kiegészítő termékek kínálata.

Az Amazon talán a végső esettanulmány a fogyasztói költési szokások kihasználásáról az ügyfelek preferenciáinak teljes megértése és kihasználása érdekében. A vállalat algoritmusai különösen olyan adatpontokra támaszkodnak , mint a vásárló által megvásárolt és minősített termékek, majd ezeket az információkat hasonló vagy kiegészítő termékek ajánlására használják fel. Az adatok felhasználásával a vásárlói preferenciák alapos megértéséhez az Amazon a mai kiskereskedelmi óriáscéggé vált.

2. Tegye személyre marketingjét

Az ügyfelek költési szokásainak nyomon követése értékes forrás lehet marketingtevékenységei személyre szabásához . Úgy gondolják, hogy különösen a generatív mesterséges intelligencia térnyerése rejlik a nagy és kicsi márkák marketing személyre szabásának racionalizálásában – de ahhoz, hogy ez a személyre szabás hatékony legyen, jó adatokkal kell ellátnia.

Az egyes ügyfelek költésének nyomon követése segít azonosítani, hogy egy adott ügyfél milyen típusú termékeket kedvel, és mely kapcsolódó termékek vagy szolgáltatások lennének a legvonzóbbak számára. A McKinsey szerint az ügyfelek 71%-a ma már személyre szabott interakciót vár el az ilyen típusú információk alapján – és ami még beszédesebb, 76%-uk csalódott, amikor nem kapja meg.

A kiadások nyomon követése biztosítja azokat az információkat, amelyekre szüksége van ahhoz, hogy a személyre szabott üzenetküldés elérje a célt. Valójában a fejlett személyre szabási stratégiával rendelkező vállalatok 70%-a 200%-os vagy annál nagyobb befektetésarányos megtérülésről számol be.

Kapcsolódó: 3 módszer a marketing személyre szabására a magasabb szintű elkötelezettség érdekében

3. Megjósolni és felkészülni a piaci trendekre

Amellett, hogy egyéni szinten javítja a marketingeredményeket, az ügyfelek költésének átfogó képe segíthet vállalkozásának felkészülni a szélesebb piaci trendekre és alkalmazkodni azokhoz.

A Faye által végzett kutatás szerint például a legnépszerűbb utazási trendek, amelyekre az amerikaiak pénzt költenek 2025-ben, a következők: az egyéni utazás (26%), a "kisszezonon kívüli" vagy a csúcsidőn kívüli utazások (24%), a nagyobb turisztikai célpontokhoz hasonló, de olcsóbb úticélok (20%) és a sportturizmus (15%).

Faye számára, mint utazással kapcsolatos vállalkozás, annak megértése, hogy az ügyfelek hogyan terveznek pénzt költeni utazási terveikkel kapcsolatban, kritikus információkkal szolgálhat, amelyek aztán befolyásolhatják a marketingterveket és az időzített szolgáltatási ajánlatokat. Bármely iparágban a szélesebb körű piaci trendek tudatosítása kritikus fontosságú ahhoz, hogy a versenytársak előtt maradjon és elkerülje a jelentős visszaeséseket.

4. Javítsa termékeit vagy szolgáltatásait

Az ügyfelek visszajelzései az egyik legjobb módja annak, hogy a vállalkozások betekintést nyerjenek abba, hogy célközönségük hogyan tekint termékeikre vagy szolgáltatásaikra. Míg az ügyfelek néha hajlandóak véleményt írni vagy kapcsolatba lépni az ügyfélszolgálattal, költési adataik döntő betekintést nyújthatnak csapatának egy adott termék vagy szolgáltatás vonzerejét és életképességét illetően.

Felfedezheti például, hogy egy termék, amely egykor az Ön márkájának fő értékesítési hajtóereje volt, idővel jelentős visszaesést tapasztalt. Ezek az adatok nem légüres térben léteznek – származhatnak szezonális vagy makrogazdasági trendekből. De ez jelzésként is szolgálhat arra vonatkozóan, hogy versenytársai valami vonzóbbat kezdtek kínálni.

Az ügyfelek költésének nyomon követése fontos első lépés lehet annak meghatározásában, hogy mikor van szükség (vagy lehetőség) meglévő termékei és szolgáltatásai módosítására és fejlesztésére .

5. A megőrzési arány javítása

Ez az egyik leggyakrabban ismételt adatpont az egész üzletben – az ügyfélmegtartás mindössze 5%-os növelése 25%-ról 95%-ra növelheti a vállalat nyereségét. Ennek nagyrészt az az oka, hogy 5-25-ször többe kerülhet egy új ügyfél megszerzése, mint egy meglévő ügyfél megtartása.

Az ügyfelek költésének nyomon követésére vonatkozó, korábban említett okok mindegyike jelentős hatással lesz az ügyfélmegtartási arányra . Az átfogó preferenciák jobb megértésével, a marketing személyre szabásával az egyes ügyfelek számára, a piaci trendekbe való betekintéssel és a termékek optimalizálásával olyan környezetet teremt, amelyben az ügyfelek hosszú távon nagyobb valószínűséggel ragaszkodnak Önhöz.

Ahogy a legtöbbet hozza ki a kiadások betekintéséből, hogy optimalizálja működését és növelje hatékonyságát, javulni fog az ügyfelek elégedettsége és megtartása, ami a haszonkulcsának is nagyon szükséges lökést ad.

Kapcsolódó: Az ügyfélmegtartás 3 pillére, amelyet minden márkának meg kell valósítania

Számos módja van annak, hogy mélyebb betekintést nyerjen az ügyfelek költési szokásaiba. Legyen szó a saját webhelyéről és értékesítési platformjairól könnyen elérhető adatok felhasználásáról, a célközönség körében végzett felmérésekről vagy harmadik felek adatainak felhasználásáról, megszerezheti a szükséges betekintést működése kiigazításához és nyereségesebbé válásához. Az ügyfelek kiadásainak jobb nyomon követése és elemzése érdekében szükséges beruházások hosszú távon több mint megtérülnek.

source

+36 30 389 7279
Hétfő - Péntek: 09:00 - 20:00

Kategória

🏆 150+ sikeres kampány
📈 ROI fókusz

Legutóbbi bejegyzések