tr
tinédzser médiafogyasztás

A PQ Media legfrissebb kutatása szerint a globális médiafogyasztás 2024-ben 2,4%-kal nőtt, ami heti átlagosan 57,2 órát jelentett. Ez a növekedés elsősorban a kiemelkedő televíziós események, például a nyári olimpia hatásának volt köszönhető. Azonban a növekvő trend valószínűleg nem fog folytatódni, és 2025-ben várhatóan 0,3%-os csökkenésre kell számítani, amely 2009 óta az első visszaesést jelenti a médiahasználatban.

A hagyományos és digitális média közötti egyensúly eltolódása
A csökkenés hátterében több tényező is áll. Leo Kivijarv, a PQ Media ügyvezető alelnöke és kutatási igazgatója szerint a digitális média növekedése már nem kompenzálja a hagyományos médiahasználat csökkenését. Az elmúlt 40 évben számos új médiaplatform és csatorna jelent meg, amelyek jelentős mértékben növelték a médiafogyasztást, de úgy tűnik, hogy ez a növekedési ütem lassulóban van.

A csúcs elérése: A fejlett piacok telítődése
A kutatás arra is rámutat, hogy a fejlett piacokon, ahol már könnyen hozzáférhetők a digitális eszközök, a médiafogyasztás valószínűleg elérte a csúcsot. Ezenfelül a páratlan évszámú média nem szokott olyan eredményeket hozni, mint a páros években. A páros években zajló nagy sportesemények, választások és más figyelemfelkeltő események vonzzák ugyanis a legnagyobb közönséget.

A fogyasztók médiafogyasztásának részletei
2024-ben az átlagos fogyasztó napi 8,17 órát töltött médiával, míg 2019-ben ez az idő 7,36 órát tett ki. Ugyanakkor a hirdetésekkel támogatott médiák fogyasztása 52,7%-ra csökkent 2024-ben a 2019-es 55,5%-ról. A digitális média részesedése 39,7%-ra nőtt 2024-ben, míg 2023-ban 37,3% volt. A 20 legnagyobb piacon 11-en a digitális médiahasználat az összes médiafogyasztás több mint felét tette ki.

A televízió és a streaming előretörése
A televízió továbbra is a legnépszerűbb médium, heti 28,07 órás használattal, beleértve az élő, digitális és OTT (over-the-top) videókat is. Az egyik legnagyobb növekedést a filmek és házi videók kategóriájában tapasztalták, amely 10,4%-os növekedést mutatott. Azonban a legnagyobb növekedést a mobilvideók hozták, amelyek 2024-ben 16,7%-os emelkedést produkáltak.

A technológiai újdonságok és a fogyasztói telítettség
A jelentés szerint a legújabb technológiai újdonságok, mint a mesterséges intelligencia vagy a metaverzum, nem gyakorolták azt a hatást, amit sokan vártak tőlük. A fogyasztói telítettség arra utal, hogy bár az új technológia izgalmas lehet, a fogyasztók nem feltétlenül töltik el vele idejüket. Kivijarv szerint „Az éves Consumer Electronic Show évek óta nem mutatott be olyan új technológiát, mint az okostelefon a 2000-es években, ami drámaian megnövelte volna a médiafogyasztást a következő évtizedekben.”

A jövő kilátásai: A médiafogyasztás tetőzése
Az adatok és elemzések alapján úgy tűnik, hogy a médiafogyasztás az elkövetkező években már nem fog jelentősen növekedni. Mivel a digitális eszközök és új platformok elérhetősége a fejlett piacokon szinte telítődött, a jövőben a médiahasználat stabilizálódására kell számítani, és valószínűleg a hagyományos médiumok visszaesése is tovább folytatódik.

„A médiafogyasztás szokásai valószínűleg már tetőztek, és a közeljövőben nem várható olyan áttörés, mint a 2010-es évek elején, amikor az okostelefonok megváltoztatták a médiafogyasztási szokásokat” – tette hozzá Kivijarv. A jövőben tehát a marketingeseknek és a médiacégeknek alkalmazkodniuk kell az új fogyasztói trendekhez, amelyek egyre inkább a stabilitásra és a tartós értékre építenek, nem pedig a hirtelen növekedésre.

Filed under: Data/Analytics

+36 30 389 7279
Hétfő - Péntek: 09:00 - 20:00

Kategória

🏆 150+ sikeres kampány
📈 ROI fókusz

Legutóbbi bejegyzések