A Vállalkozó közreműködők által kifejtett vélemények a sajátjukat tükrözik.
A gyenge mentorálásnak következményei vannak. Amikor a vezetőknek hiányzik a mentorálásra való hajlam, a csapatok megtorpannak, és a vállalatok súlyos árat fizetnek. A Gallup kutatása azt mutatja, hogy a vezetők elkötelezettségének tavalyi visszaesése 438 milliárd dollárnyi termelékenységkiesést okozott a globális gazdaságnak. Tapasztalataim szerint ennek a megváltoztatása a valóban elkötelezett mentorálással kezdődik.
Láttam már csapatokat, amelyek komolyan elkezdtek virágozni, amikor a mentorok átgondolt kérdéseket tesznek fel, amelyek önbizalmat keltenek és iránymutatást adnak a fejlődéshez nagy nyomás alatt. Valójában a kutatások azt mutatják, hogy azok a cégek, amelyek a szervezeti egészségük megerősítése érdekében befektetnek az alkalmazottak fejlesztésébe, mindössze egy év alatt 18%-kal magasabb keresetet érnek el.
Tehát a megfelelő kérdések feltevése jelenti a megoldást? Ha azok egyértelművé teszik a helyzetet és nyomás alatt is segíthetnek a fejlődésben, akkor igen, mindenképpen.
Íme négy alapvető kérdés, amelyek a szakembereket vezetőkké alakíthatják, és ezáltal sikerre vihetik bármely gyorsan változó céget.
Kapcsolódó: 3 kulcsfontosságú tulajdonság, amit egy nagyszerű mentorban keresni kell
1. Kezdj világos célokkal
Minden mentorálási út egyértelmű iránnyal kezdődik , így az első kérdés – „Mit jelent számodra a siker?” – arra ösztönzi a csapattagokat, hogy pontosan meghatározzák céljaikat, legyen szó akár egy készség fejlesztéséről, akár a vezetői szerep betöltéséről. Ez a fókusz érdemi fejlődést eredményez, mert célt ad a szakembereknek, amely felé törekedhetnek, mint egy ütemtervet a fejlődésükhöz.
Egyszer mentoráltam egy mérnököt, aki fejleszteni akarta a kódját, és ezzel a céllal új eszközöket fedezett fel, ami idővel növelte az önbizalmát és a teljesítményét.
Ismétlem, azok a vállalatok, amelyek az alkalmazottaik teljesítményét helyezik előtérbe , 4,2-szer nagyobb valószínűséggel teljesítenek jobban, mint versenytársaik, 30 százalékkal magasabb árbevétel-növekedéssel és öt százalékponttal alacsonyabb lemorzsolódási aránnyal, ami jól mutatja, hogy a világos célok hogyan teremtik meg a siker alapját.
Kapcsolódó: 10 tipp az alkalmazottak termelékenységének növeléséhez és a teljesítmény ugrásszerű növekedéséhez
2. Keresd meg, mi van az útban
Most, hogy megvan ez a fókusz, itt a következő lépés a lendület fenntartásához: kérdezd meg magadtól: „Mi tart vissza?” Ez a kérdés őszinte beszélgetést indít el a kihívásokról, például a készségbeli hiányosságokról vagy a csapatkonfliktusokról, ami segít a szakembereknek abban, hogy világosan szembenézzenek az akadályokkal.
Ezekkel az akadályokkal való szembenézés alapvető fontosságú a probléma megoldásához, a homályos frusztrációkból cselekvésre ösztönző meglátásokat faragva.
Egy kereskedő cég kutatása szerint viselhető eszközökkel követte nyomon a kereskedők stressz-szintjét, feltárva, hogy ez hogyan lassította le a döntéseket és rontotta a profitot. A személyre szabott mentorálás, mint például a munkafolyamatok módosítása vagy a fókusztechnikák gyakorlása, a kereskedők 98%-ának segített abban, hogy támogatottnak érezze magát, 18%-kal növelte a megtartási arányt, és 3%-kal növelte a profitot. A nagy változásokhoz azonban nem mindig kell nagy költségvetés. Kis lépésekre van szükség.
Dolgoztam egy projektmenedzserrel, akit elárasztottak a határidők, mert vonakodott delegálni. Miután azonban átbeszéltük az időgazdálkodási stratégiákat, elkezdte megosztani a feladatokat, ami a céljai következetes eléréséhez vezetett. A csapat elkötelezettségének körülbelül 70 százaléka a vezetőtől függ, így ez a vezető elsődleges felelősségét jelenti. A fontos kérdések feltevése képessé teszi a vezetőket arra, hogy hatékonyan vezessék át csapataikat az akadályokon.
3. Tegyél egy lépést ma
A célok és kihívások kitűzésével a következő kérdés lendületet ad: „Mit tudsz ma megtenni?” Ez arra ösztönzi a mentoráltakat, hogy válasszanak ki egy apró feladatot a folytatáshoz, mert a kis lépések elérhetővé és azonnalivá teszik a haladást. A kicsiben való kezdés erőteljes, mivel cselekvési szokást alakít ki, amely idővel összeadódik.
Egy kiskereskedelmi vezető, akit mentoráltam, szerette volna erősíteni az értékesítési csapatában a csapatszellemet, ezért egyetlen visszajelzési üléssel kezdte az értékesítési csapatával, ami erősebb csapatmunkát épített ki, és idővel átalakította a csoport dinamikáját. Ez az a fajta tudatos erőfeszítés, ami változást hoz, különösen egy olyan környezetben, ahol az elidegenedés növekszik. Ez a kérdés biztosítja, hogy a tanulságok olyan készségeket formáljanak, amelyek tartósak, segítve a vezetőket a folyamatos növekedés kultúrájának kialakításában a dinamikus környezetben.
4. Tanulj és fejlődj folyamatosan
A mentorálás a reflexióra épül, így a végső kérdés: „Mit tanultál, és hogyan fogod felhasználni?”, arra ösztönzi a csapattagokat, hogy a tapasztalatokat tartós fejlődéssé alakítsák, akár technikai, akár vezetői kihívásokkal küzdenek. Ez az elképzelés növekedési szemléletet épít, és tükrözi a Kaizent , a folyamatos fejlesztés japán gyakorlatát, amelyet a Toyota tett híressé az 1950-es években.
Egy marketingvezető, akit mentoráltam, küzdött a kampány késedelmeivel a nem egyértelmű célok miatt, de miután átgondolta a helyzetet, heti stratégiai megbeszéléseket szervezett, amelyek összehangolták csapata erőfeszítéseit, és jelentősen hozzájárultak kampánya sikeréhez. Ez a kérdés biztosítja, hogy a tanulságok tartós készségeket formáljanak, elősegítve a folyamatos növekedés kultúráját dinamikus környezetben.
A mentorálás vezetőket nevel
Célok, akadályok, cselekvés, tanulságok – ez a négy kérdés segíthet a tehetségekből vezetőket faragni, segítve a középvállalatokat magabiztos, kompetens csapatok felépítésében. Örömmel látjuk ezt első kézből, ahogy a mérnökök, menedzserek és marketingvezetők megtalálják az útjukat és ragyognak a szűk tehetségpiacokon, akár problémákat oldanak meg, akár világos jövőképpel rendelkeznek a vezetői feladatok ellátása során.
A minden szinten fejlődést ösztönző mentorálás eredményeket hoz, és a mentorok, akik felteszik ezeket a kérdéseket, inspirálják munkatársaikat a fejlődésre, tartós sikert teremtve csapataik és vállalataik számára. Kezdj el a megfelelő kérdéseket feltenni, és lásd, ahogy csapatod előrehalad, növekedést indít el és erősíti a cégedet. Az ördög a részletekben rejlik, így a válaszok a mentorként feltett kérdésekben rejlenek.
A gyenge mentorálásnak következményei vannak. Amikor a vezetőknek hiányzik a mentorálásra való hajlam, a csapatok megtorpannak, és a vállalatok súlyos árat fizetnek. A Gallup kutatása azt mutatja, hogy a vezetők elkötelezettségének tavalyi visszaesése 438 milliárd dollárnyi termelékenységkiesést okozott a globális gazdaságnak. Tapasztalataim szerint ennek a megváltoztatása a valóban elkötelezett mentorálással kezdődik.
Láttam már csapatokat, amelyek komolyan elkezdtek virágozni, amikor a mentorok átgondolt kérdéseket tesznek fel, amelyek önbizalmat keltenek és iránymutatást adnak a fejlődéshez nagy nyomás alatt. Valójában a kutatások azt mutatják, hogy azok a cégek, amelyek a szervezeti egészségük megerősítése érdekében befektetnek az alkalmazottak fejlesztésébe, mindössze egy év alatt 18%-kal magasabb keresetet érnek el.
Tehát a megfelelő kérdések feltevése jelenti a megoldást? Ha azok egyértelművé teszik a helyzetet és nyomás alatt is segíthetnek a fejlődésben, akkor igen, mindenképpen.
A cikk többi része zárolva van.
Csatlakozz még ma az Entrepreneur +-hoz a hozzáférésért.
