wp-header-logo-49.png

Amikor elkezdtem az első márkám közösségi médiáját kezelni, úgy éreztem, mintha folyamatosan spagettit dobálnék a falra. Minden nap kapkodás volt, hogy kitaláljak valamit – bármit –, amit közzétehetnék. Voltak napok, amikor motivációs idézet volt, máskor pedig egy elkapkodott termékbemutató. Az elköteleződés inkonzisztens volt, a csapatom frusztrált volt, és őszintén szólva én is.

Töltse le most: Ingyenes tartalommarketing-tervező készlet

Csak egy kicsit később, amikor megismertem a közösségi média tartalmi pilléreit, kezdtek el működni a dolgok. Ahelyett, hogy találgattam volna, mit tegyek közzé, világos tervem volt. A posztjaim következetesebbek lettek, az elköteleződési arányok javultak, és a közösségi média események tervezése sokkal kevésbé volt stresszes.

Tehát, ha a közösségi média tervezésed kissé kaotikusnak tűnik, biztosan nem vagy egyedül. Én magam is átéltem ezt, és tudom, mennyire túlterhelő tud lenni. A tartalmi pillérek segítettek nekem abban, hogy strukturáltabbá és fókuszáltabbá tegyem a folyamatot, és ez ma is így van. Mindezek után nézzük meg, hogy mik is a tartalmi pillérek, és hogyan segíthetnek neked is.

Tartalomjegyzék

Tartalmi pillérek nélkül a posztolás elég véletlenszerűnek és összefüggéstelennek tűnhet. De ha van néhány erős pilléred, amelyek a teljes stratégiádat tartják, minden sokkal könnyebbé válik.

Az oszlopok egy olyan struktúrát adnak, amelyből kiindulva dolgozhatsz anélkül, hogy beskatulyáznál. Szeretek úgy gondolni rá, mint egy házépítésre; az oszlopok tartják a helyüket, de így is rengeteg helyed van arra, hogy úgy díszítsd, ahogy szeretnéd.

content pillars, semrush

Forrás

Amikor a közösségi média marketing tartalmi pillérein gondolkodik, van néhány gyakori kategória, amelyek a legtöbb márkánál működnek:

  • Oktató jellegű. Tippek, útmutatók vagy források megosztása, amelyek segítenek a közönségednek valami hasznosat tanulni.
  • Inspiráló. Motivációs idézetek, sikertörténetek, vagy bármi, ami pozitív érzelmeket vált ki.
  • Promóciós. Termékek, szolgáltatások, termékbevezetések vagy különleges ajánlatok kiemelése.
  • Közösségépítés. Kérdések feltevése, beszélgetések indítása és a felhasználók által generált tartalmak ösztönzése.
  • A színfalak mögött. Megmutatja márkája emberi oldalát – a csapatát, a folyamatait vagy a mindennapi pillanatokat.

Nem kell pontosan ezekhez ragaszkodnod, de néhány ilyen bevált kategória sokkal könnyebbé (és kevésbé stresszessé) teheti a közösségi tartalmaid megtervezését. Később részletesebben is kifejtem, hogyan építsd fel a sajátodat.

Miért fontosak a tartalompillérek?

Amikor először kezdtem kísérletezni a tartalmi pillérekkel, nem is gondoltam volna, mennyire átalakítják majd nemcsak a tervezési folyamatomat, hanem azt is, ahogyan a közönségem kapcsolatba lép a márkánkkal. Miután első kézből láttam a különbséget, nehéz volt elképzelni, hogy terv nélkül térjek vissza a posztoláshoz.

Íme néhány ok, amiért a világos tartalmi pillérek ilyen nagy hatást gyakorolhatnak

Leegyszerűsítik a tartalomkészítési folyamatot.

Ha leültem egy hónapnyi bejegyzés megtervezésére, általában azzal végződtem, hogy egy üres naptárat bámultam, megrekedtnek és túlterheltnek éreztem magam. Túl sokáig ültem ott a képernyőt bámulva, és küszködtem azzal, hogy olyan ötletek álljanak elő, amelyek valóban értelmesek voltak együtt.

Miután lefektettem néhány szilárd pillért, minden a helyére került. Felgyorsult az ötletelés, az ütemezés kevésbé volt hektikus, és nem kellett minden bejegyzést kétségbe vonnom. Egyszerű váltás volt, de hatalmas különbséget jelentett.

Kiderült, hogy sokan ugyanígy éreznek. A dokumentált stratégia megléte az egyik olyan szokás, ami megkülönbözteti a sikeres marketingszakembereket. Valójában a nagyon sikeres tartalommarketingesek 80%-a rendelkezik dokumentált tartalomstratégiával – és a tartalom pillérei gyakran nagyban hozzájárulnak ehhez.

Következetesen tartják az üzeneteidet.

Egy másik nagy változás, amit észrevettem? Az üzenetküldésünk sokkal következetesebbé vált.

Amikor egymással nem összefüggő témák között ugrálsz, könnyen elveszhet a márkád hangja. Óriási különbséget vettem észre, miután a bejegyzéseink néhány kulcsfontosságú témához kapcsolódtak. Összefüggőbbnek tűnt, és idővel segített megerősíteni azt, amit szerettünk volna, ha a márkánk képvisel. A közönségünk tudta, mire számíthat tőlünk, és a bizalom is kezdett kiépülni.

Ha erősebb márkaismertségre törekszel, az állandóság nagyon fontos. Valójában a szervezetek 68%-a állítja, hogy a márka állandósága legalább 10%-kal járult hozzá bevételük növekedéséhez.

Profi tipp: Ami segített, az egy gyors „pillérellenőrzés” volt a posztolás előtt. Feltettem magamnak a kérdést: „Melyik pillért támasztja alá ez a bejegyzés?” Ha nem tudtam egyértelműen válaszolni, az arra utalt, hogy át kell gondolni vagy finomítani kell a posztot.

Segítenek abban, hogy hatékonyabban kommunikálj a közönségeddel.

A tartalmi pilléreink kiépítése után az egyik legnagyobb előny, amit észrevettem, az volt, hogy mennyivel jobban kapcsolódtak a posztjaink a közönségünkhöz. Amikor olyan témákról posztolsz, amelyek valóban érdeklik a követőidet (és amelyeket elvárnak tőled), az elköteleződés szinte mindig megnő.

Ezt mindenképpen első kézből láttam – a tartalmi pilléreinkhez kapcsolódó posztok következetesen felülmúlták a véletlenszerű, egyszeri tartalmakat a lájkok, hozzászólások és megosztások tekintetében.

Ráadásul nem csak a rövid távú fellendülésről van szó. A folyamatos megjelenés a fő témákban megkönnyíti a közösségépítést, és nagyszerű a közösségi média algoritmusaiban való láthatóság szempontjából, amelyek általában az állandó interakciót részesítik előnyben a szórványos virális találatokkal szemben.

De hagyjuk, hogy a számok beszéljenek magukért: Tudtad, hogy a Buffer legújabb kutatása szerint azok a márkák, amelyek hetente legalább ötször következetesen posztoltak, 2-3-szor gyorsabban növelték közönségüket, mint azok, amelyek inkonzisztens módon posztoltak?

consistent posting vs. engagement chart, buffer

Forrás

Megkönnyítik a tartalom újrafelhasználását.

A tartalompillérekkel való munka egyik legjobb része, hogy mennyivel könnyebb újrahasznosítani őket. Ahelyett, hogy minden bejegyzést a nulláról kellene kezdened, egyetlen erős ötletet is különböző formátumokba sűríthetsz – legyen az egy blogbejegyzés, egy rövid videó, egy galéria vagy néhány közösségi média bejegyzés.

Tapasztalataim szerint egy világos pillérrendszerrel könnyedén megduplázódhatott az egyetlen ötletelés során létrehozható használható tartalom mennyisége. Ráadásul az üzenetküldés is tömör maradt, és könnyebb volt a platformok közötti következetesség megőrzése anélkül, hogy ismétlődésnek éreznénk magunkat.

Egy friss jelentés szerint a B2B marketingszakemberek 48%-a szerint a tartalom újrafelhasználásának hiánya az egyik legnagyobb kihívás számukra a tartalomgyártás méretezésekor. Könnyű belátni, hogy miért. Világos keretrendszer nélkül egy ötlet különböző formátumokba öntése soknak tűnhet.

Mondok egy valós példát:

Az oktatási tartalom pillérére építve – ami egy nemrégiben velem együttműködő B2B értékesítési tech cég egyik fő pillére volt –, felmerült bennem az ötlet, hogy készítsek egy kérdőívet a saját eredeti adataink összegyűjtésére.

Az eredmények elemzése után egy átfogó jelentést írtam, amelyben kiemeltem a legfontosabb megállapításokat. De ezzel nem álltam meg. A jelentésben szereplő kulcsfontosságú statisztikákat apró darabokra bontottam, és több héten keresztül megosztottam őket a közösségi médiában. A főbb megállapításokat rövid videókká, körhintaként és infografikákká is alakítottam, mindezt gondosan visszavetve az oktatási pillérre.

Ez a megközelítés segített meghosszabbítani a kutatás élettartamát, és a közönségünk különböző szegmenseit elérni anélkül, hogy túlzásba estünk volna.

Javítják a tartalomstratégiád eredményeit.

Végső soron a közösségi média nem csak a megjelenésről szól – hanem a nagyobb céljaid támogatásáról is. Miután elkezdtem a tartalmi pillérek köré szervezni a stratégiámat, az egyik ügyfelem 25%-os növekedést tapasztalt a közösségi médiából a weboldalára irányuló forgalomban az első hat hónapban. Nem is olyan rossz.

A tartalmi pillérek lehetővé tették számomra, hogy koncentráljak, olyan bejegyzéseket írjak, amelyek valóban fontosak voltak a közönségünknek, és sokkal többet hozzak ki minden ötletből. Azóta is használom a tartalmi pilléreket – és őszintén szólva, el sem tudom képzelni, hogy nélkülük stratégiát építsek.

Még mindig nem győzött meg? Tarts velem.

Amikor először beszéltünk a tartalompillérekről, öt gyakori kategóriát említettem, amelyekre a legtöbb márka támaszkodik. Most pedig ássunk egy kicsit mélyebbre. Minden pillértípus más szerepet játszik a stratégiádban, és ha megérted, hogyan működnek, az megkönnyítheti a közösségi tartalmaid tervezését.

Nevelési

Az oktatási tartalom lényege, hogy valami újat tanítson a közönségének, vagy segítsen nekik megoldani egy problémát. Ez a pillér az értékteremtésre összpontosít – legyen szó tippekről, oktatóanyagokról, útmutatókról, vagy összetett témák könnyen érthetővé tételéről.

Személy szerint az oktatási tartalom szinte minden márka egyik fő pillére volt, amellyel együtt dolgoztam. Ez az egyik legegyszerűbb módja a bizalom kiépítésének, mert ha következetesen olyan tanácsokkal vagy meglátásokkal jelensz meg, amelyek valóban segítenek az embereknek, akkor elkezdenek rád tekinteni, mint egy megbízható forrásra – nem csak egy újabb márkára, amely megpróbál valamit eladni.

Profi tipp: Az egyik kedvenc módszerem az oktatási tartalmak megközelítésére, ha a nagyobb ötleteket apró, gyakorlatban is megvalósítható tanulságokra bontom. Például ahelyett, hogy csak azt mondanám: „Hozz létre egy tartalomstratégiát”, megoszthatok egy egyszerű ötlépéses ellenőrzőlistát, amely segíthet valakinek az indulásban.

Inspiráló

Míg az oktató jellegű tartalom tanít, az inspiráló tartalom kapcsolatokat teremt. Az érzelmek felkeltéséről szól – arról, hogy a közönséged motiváltnak, kötődőnek vagy egy kicsit reményteljesebbnek érezze magát. Ez bármi lehet, egy ügyfél sikertörténetétől kezdve egy erőteljes idézeten át egy személyes leckéig, amit az út során tanultunk.

Tapasztalataim szerint az inspiráló posztok gyakran akkor a leghatékonyabbak, ha hitelesek. Nem csak egy általános idézetgrafikáról van szó – hanem olyan pillanatok megosztásáról, amelyek valóságosnak és jelentőségteljesnek érződnek a márkád vagy a közösséged számára.

Az egyik egészségmárka esetében, amellyel együtt dolgoztam, kiemeltük az ügyfelek mérföldköveit és a fogyás átalakulásának történeteit, és ezek a bejegyzések következetesen kiváltották a legnagyobb elköteleződést. Az emberek szeretnek másoknak szurkolni – és amikor a márkád az, ami inspirálja őket, az idővel mélyebb, érzelmibb kapcsolatot épít ki velük.

Promóciós

Ahogy a neve is elárulja, a promóciós tartalom a márkád módja annak, hogy azt üzend: „Hé, alkottunk valami nagyszerűt – gyere és nézd meg.” Arról szól, hogy egyértelmű és hasznos meghívást adj a közönségednek, hogy kapcsolatba lépjenek azzal, amit kínálsz, legyen szó regisztrációról, demófoglalásról, vásárlásról vagy egy útmutató letöltéséről.

Az évek során megtanultam, hogy a jó promóciós tartalom kulcsa az egyensúly. Ha minden közzétett bejegyzésed egy értékesítési ajánlat, az emberek szinte biztosan ki fognak zárni. De ha a promóciós bejegyzéseket átgondoltan szórják bele egy szélesebb körű, értékes tartalomkeverékbe, akkor természetesnek fognak tűnni – nem tolakodónak.

Profi tipp: Az egyik megközelítés, ami nekem bevált, az, hogy a promóciókat az általuk nyújtott érték köré csoportosítom. Ahelyett, hogy csak annyit mondanék: „Nézd meg az új funkciónkat”, inkább azt emelem ki, hogy a funkció hogyan old meg egy valós problémát a közönség számára, összekapcsolva azt azokkal az oktatási vagy inspirációs pillérekkel, amelyekkel már bizalmat építettünk ki.

Közösségépítés

Ha igazán belegondolsz, valószínűleg azok a márkák, amelyekkel a legtöbbet kapcsolatba kerülsz, azok, amelyek ténylegesen beszélnek veled – nem pedig hozzád. Ez a közösségépítés ereje. Nem csak a frissítések közléséről van szó; arról is, hogy beszélgetéseket indíts, odafigyelj, és azt az érzést keltsd a közönségedben, hogy valami nagyobbnak a részei.

A közösségépítő tartalomnak nem kell bonyolultnak lennie. A legerősebb kapcsolatok némelyike, amit láttam, a legegyszerűbb kérdésekkel kezdődött – véleménykérés, egy ügyféltörténet kiemelése, vagy csak egy apró győzelem közös megünneplése.

Profi tipp: Azt tanultam, hogy nem elég feltenni egy kérdést és eltűnni. Az igazi közösségépítés azt jelenti, hogy velünk maradunk, válaszolunk a hozzászólásokra, kiemeljük az átgondolt válaszokat, és őszintén megmutatjuk az embereknek, hogy a hangjuk számít.

A színfalak mögött

Van valami abban, amikor látjuk a rendetlen táblára írt vázlatokat, a délután 5 órás kávészüneteket vagy a csapat egy apró győzelmet ünnepel, amitől egy márka valóságosnak tűnik. Ez a kulisszák mögötti tartalmak varázsa – emlékeztetik a közönséget, hogy valódi emberek állnak a kidolgozott posztok és kampányok mögött.

Azt tapasztaltam, hogy a kulisszák mögötti pillanatok az egyik legegyszerűbb módjai a bizalomépítésnek anélkül, hogy bármit is erőltetnénk. Lehet ez egy laza irodai pillanatkép, egy bepillantás egy folyamatban lévő munkába, vagy egy gyors videó, amely bemutatja, hogyan készül el egy termék. Semminek sem kell flancosnak lennie – sőt, minél emberibbnek és nyersebbnek hat, annál jobb.

Profi tipp: Ha nem tudod, mit ossz meg, kezdd azzal, hogy átgondolod, mit nem lát a közönséged általában. Egy kis betekintés a színfalak mögé sokat segíthet abban, hogy a márkád ismerősnek tűnjön – ne csak egy újabb logót mutasson meg a hírfolyamukban.

Hogyan azonosítsd az ideális tartalompilléreket?

A megfelelő tartalmi pillérek kiválasztása nem csak a jól hangzó témákról szól – hanem arról is, hogy valóban megértsd, kihez beszélsz, és hogyan jelenhetsz meg hasznos, releváns és a márkádhoz hű módon.

Amikor az alappilléreid találkoznak a közönségeddel ott, ahol vannak, és tükrözik, hogy mit képvisel valójában a márkád, a tartalomtervezés már nem a véletlenszerűségtől, hanem céltudatosnak és sokkal kifizetődőbbnek tűnik. Íme az én kipróbált és bevált módszerem a sajátjaid azonosítására.

how to identify content pillars, hubspot

1. Értsd meg a közönségedet.

Kezd azzal, hogy megvizsgálod, mit szeretne valójában látni a közönséged. Nézd meg a hozzászólásaidat, a DM-eket, a kérdőívekre adott válaszaidat és az elemzéseket. Milyen kérdések merülnek fel újra és újra? Milyen típusú bejegyzések kapják a legtöbb mentést, megosztást vagy kattintást?

Minél jobban megérted a közönséged érdeklődési körét és kihívásait, annál könnyebb olyan pilléreket választani, amelyek valóban rezonálnak.

Profi tipp: Az olyan eszközök, mint az Instagram Insights, a LinkedIn Analytics, vagy akár egy gyors közvélemény-kutatás is közvetlen támpontokat adhatnak arról, hogy milyen típusú tartalmakra van valójában szüksége a közönségednek .

2. Ellenőrizd a meglévő tartalmaidat.

Valószínűleg már vannak tippjeid arról, hogy mi működik (és ami még fontosabb, mi nem). Nézd át az elmúlt hónapok legjobban teljesítő bejegyzéseit, és keress mintákat. Az oktatóanyagaid mindig mentésre kerülnek? A kulisszák mögötti videókhoz érkeznek a legtöbb hozzászólás? Ezek a trendek a természetes pillérekre vezethetnek.

3. Határozza meg márkája főbb témáit.

Az alappilléreidnek tükrözniük kell, hogy mit képvisel valójában a márkád – nem csak azt, hogy mi a divatos. Kérdezd meg magadtól:

  • Milyen témákról szeretnénk ismertté válni?
  • Milyen szakértelmet vagy értéket tudunk egyedülállóan kínálni?
  • Milyen beszélgetéseket szeretnénk vezetni?

Az optimális pont az, ahol a közönség érdeklődése átfedésben van a márkád erősségeivel.

4. Válaszd ki a fő pilléreidet.

Miután már tudod, kit szeretnél elérni, és mit képvisel a márkád, válassz ki néhány olyan alapvető pillért, amelyek a legtermészetesebbnek tűnnek. Gondolj azokra a témákra, amelyekben valóban részt tudsz venni – azokra, amelyek ötleteket és beszélgetéseket indítanak el, nem csak a naptáradat töltik meg.

Kezdheted a korábban tárgyalt példák felhasználásával – vagy keverhetsz bele sajátokat, attól függően, hogy mi illik a legjobban a márkádhoz. A cél az, hogy kellően változatos legyen a tartalom ahhoz, hogy friss maradjon, de ugyanakkor elég fókuszált ahhoz, hogy az üzeneted következetes és felismerhető maradjon.

Profi tipp: Gondold át az érzelmi pillérek (például inspiráló vagy közösségépítő tartalom) és a gyakorlati pillérek (például oktató vagy promóciós tartalom) közötti egyensúlyt.

5. Maradj rugalmas és alkalmazkodj.

A tartalmi pillérek nincsenek kőbe vésve. Ahogy a közönséged növekszik vagy a márkád fejlődik, előfordulhat, hogy módosítanod vagy finomítanod kell a pilléreidet, és ez jó dolog. Figyelj oda, mi rezonál, és ne félj finomítani a stratégiádon, ahogy tanulsz.

Már néhány alapvető pillérrel való kezdés is előnyhöz juttat. Sok márka még mindig véletlenszerűen posztol, így egy kis stratégiával máris valami erősebbet építesz.

Hogyan hozzunk létre tartalompilléreket a közösségi médiához?

Egy dolog ismerni a tartalmi pilléreidet, de egy olyan rendszert felépíteni, amely ténylegesen használja is őket, már más. Az évek során segítettem márkáknak a laza ötleteket teljes stratégiákká alakítani, amelyekkel a posztjaik rendezettek, következetesek és meglepően rugalmasak maradnak.

Íme a folyamat, amit használtam (és finomítottam), hogy segítsek a csapatoknak életre kelteni az alapelveiket anélkül, hogy elveszítenék kreativitásukat.

how to create content pillars for social media

1. Minden pillért igazíts egy világos célhoz.

Kezd azzal, hogy minden pillért egy nagyobb célhoz kötsz. Márkaismertséget szeretnél építeni? Weboldal forgalmat növelni? Elköteleződést? Ha minden pillérhez célt rendelsz, az segít abban, hogy a tartalmad valami értelmes dolog felé haladjon.

Profi tipp: Nem minden pillérnek kell ugyanazt a célt szolgálnia. Az oktatási tartalmaid növelhetik a forgalmat, míg a közösségépítő pilléred az elköteleződés fokozására összpontosít.

2. Ötletelj tartalomötleteket minden pillérhez.

Miután a pilléreid összhangban vannak a konkrét célokkal, itt az ideje a kreatívkodásnak. Mindegyikhez ötletelj a témát támogató formátumok keverékét – gondolj körhintákra, rövid videókra, történetekre, infografikákra vagy akár élő kérdezz-felelek beszélgetésekre. A kulcs az, hogy olyan ötleteket generálj, amelyek hűek maradnak a pillér céljához, miközben a tartalommixed friss marad.

Az egyik trükköm, amit használok, hogy megkérdezem magamtól: „Hogy nézzen ki ez egy útmutatóként? Egy történetként? Egy vizuális bejegyzésként?” Ez a gondolkodásmód segít abban, hogy változatosabb és lebilincselőbb ötleteket tárjak fel anélkül, hogy eltérnék a témától.

3. Készítsen egy egyszerű tartalomtervet.

Most itt az ideje, hogy ezeket az ötleteket valami olyasmivé rendszerezd, amit ténylegesen is használhatsz. Nincs szükséged bonyolult rendszerre – csak egy módszerre, amellyel biztosíthatod, hogy következetesen lefedd a pilléreidet. Ez jelentheti azt, hogy minden pillérhez hozzárendelsz egy napot a héten, havi témákat tervezel, vagy egy tartalomnaptárat használsz az egész feltérképezésére.

Profi tipp: Tartsd rugalmasan. A cél nem az, hogy a tartalmat merev struktúrába kényszerítsd – hanem az, hogy világos ritmust adj magadnak, így soha nem kell a nulláról kezdened.

4. Készítsen néhány plug-and-play sablont.

Miután eldöntötted, milyen típusú bejegyzéseket szeretnél létrehozni az egyes pilléreknél, könnyítsd meg a dolgodat néhány kész sablon elkészítésével. Ez jelenthet egy heti kérdezz-felelek formátumot a közösségépítéshez, egy ismétlődő tippául szolgáló forgótáblát az oktatáshoz, vagy egy termékreflektor-elrendezést a promóciókhoz.

A sablonok megismételhető módot kínálnak a megjelenésre anélkül, hogy minden héten újra feltalálnád a spanyolviaszt.

Profi tipp: Tarts egy listát a kedvenc posztjaidról (a saját márkádtól vagy másoktól), hogy inspirációt nyújts új formátumok és keretrendszerek tesztelésére.

Ha egy kis extra segítségre van szükséged az induláshoz, a HubSpot ingyenes tartalommarketing munkafüzete tele van sablonokkal és gyakorlatokkal, amelyek segítenek feltérképezni az alappilléreket és egy olyan stratégiát felépíteni, amelyet ténylegesen be is tarthatsz.

5. Kövesd nyomon, mi működik, és közben finomhangold.

Miután a rendszered beindult és működik, az igazi varázslat a finomításban történik. Figyelj oda, hogy mely bejegyzések kerülnek mentésre, megosztásra vagy indítanak el beszélgetéseket – és ahogy korábban mondtam, melyek azok, amelyek nem működnek jól. Idővel ezek a jelek segítenek majd abban, hogy megduplázd a működőképes elemeket, és a többit módosítsd.

Profi tipp: Szeretem havonta áttekinteni a pillérek teljesítményét, és leírni, mi volt jó érzés (és mi nem). Néha a legjobb tartalmi meglátások a saját megérzéseinkből fakadnak.

Tartalmi pillérek a közösségi médiához – példák

A tartalompillérek működését a legkönnyebben úgy érthetjük meg, ha működés közben látjuk őket, ezért összegyűjtöttem néhány kedvenc példámat.

Ezek a márkák lenyűgöző munkát végeztek azzal, hogy világos pillérek köré építették közösségi stratégiáikat – és ez látszik is. Vannak, akik évek óta csinálják ezt, míg mások friss, okos és tudatos módon ragadják meg az új trendeket.

Bontsuk le néhány személyes kedvencemet, hogy lássuk, hogyan jelennek meg a különböző pillértípusok az iparágakban.

Hubspot (Oktatási)

hubspot profile, instagram

Forrás

Tudom, hogy elfogultnak tűnhet itt megemlíteni a HubSpotot (tekintve, hogy hol olvasod ezt), de őszintén szólva évek óta megszállottja vagyok a HubSpot tartalmának – jóval azelőtt, hogy velük dolgoztam volna.

Blogjuk, sablonjaik és ingyenes forrásaik mesterkurzusnak számítanak a jól elkészített oktatási tartalmak terén. Minden útmutató, ellenőrzőlista és útmutató kapcsolódik a vállalkozások növekedésének elősegítésére irányuló tágabb küldetésükhöz, miközben finoman megerősítik platformjuk értékét.

És bár az oktatás egyértelműen az egyik legnagyobb erősségük, a tartalmak frissességét könnyedebb, szórakoztatóbb pillanatok beillesztésével is igyekeznek megőrizni. Ez emlékeztetőül szolgál arra, hogy még egy erős pillérrel is számít a változatosság.

Nike (Inspiráló)

nike profile, instagram

Forrás

Szerintem a Nike az egyik legjobb példa arra, hogyan lehet az inspirációt alappillérként használni. Nem csak cipőket vagy edzőfelszerelést árulnak – ambíciót, kitartást és önbizalmat.

A rövid motivációs videóktól kezdve az erőteljes sportolói történetekig szinte minden, amit a Nike megoszt, egyfajta gyűjtőkiáltásnak tűnik. Nem annyira magáról a termékről szól, mint inkább arról, hogy érzéseket keltsen benned, majd ezt az érzelmet a márkához kösse.

Poppi (promóciós)

poppi profile, instagram

Forrás

Poppi remek példa arra, hogyan kell jól elkészíteni a promóciós tartalmakat. Nem csak a bélrendszer egészségét szolgáló üdítőikről posztolnak: egy egész életmódot építenek a belülről kifelé irányuló jó közérzet köré.

Termékeik játékosak, színesek és a közönségüket érdeklő pillanatokhoz kötődnek, mint például a wellness rutinok, a szépségtrendek és a mindennapi öngondoskodás. Soha nem tűnik úgy, mintha nehéz lenne eladni őket – inkább olyannak, mintha meghívás lenne egy mozgalomhoz való csatlakozásra. Pattanj le, Poppi!

Duolingo (Közösségépítés)

duolingo profile, instagram

Forrás

Ha töltöttél már időt a TikTokon vagy az Instagramon, vagy őszintén szólva az interneten, akkor valószínűleg láttad már a Duolingo kabalafiguráját, Duót, amint káoszt okoz – a lehető legjobb értelemben.

A Duolingo a közösségépítés művészetét a humorra, a trendekre és a közönséggel való interakcióra építve sajátította el. Legyen szó akár vírusként terjedő kihívásokra való reagálásról, kommentekre adott belső viccekről, vagy a bagoly kabalafigurájukkal (igen, nagyon érdekel) kapcsolatos fergeteges „drámák” megrendezéséről, tartalmaik arra ösztönzik a felhasználókat, hogy részesei legyenek a történetnek.

Ez egy tökéletes példa arra, hogy a személyiség megmutatása és a közönséggel való kapcsolattartás hogyan teheti a követőket igazi közösséggé. 'Amíg a halál el nem választ minket. Duo, mi el nem válunk.

Rhode (a színfalak mögött)

rhode profile, instagram

Forrás

A Rhode, más néven Hailey Bieber bőrápolási márkája, nagyszerű munkát végez azzal, hogy leleplezze a fátylat anélkül, hogy elveszítené polírozott, vagyis mondhatnám úgy, hogy „mázas” érzetét.

Rendszeresen bepillantást engednek a termékfejlesztésbe, fotózásokba és a márkaépítés mindennapi pillanataiba. Betekintést nyerhetsz ötletelések, laboratóriumi munkák, csomagolási döntések és csapatsikerek kulisszái mögé – mindezt egy olyan lencsén keresztül, amely inspirálónak, mégis átélhetőnek hat.

Ez egy tökéletes példa arra, hogy a kulisszák mögötti tartalom hogyan teheti emberibbé a márkát, még akkor is, ha az luxus szinten működik.

Egyszerre csak egy bejegyzést vegyen

Ha van valami, amit remélem, hogy megértesz ebből a cikkből, az az, hogy a tartalmi pillérek nem arról szólnak, hogy további szabályokat adj a stratégiádhoz – hanem arról, hogy mindent egyszerűbbé, világosabbá és sokkal fenntarthatóbbá tegyél.

Visszatekintve, a legnagyobb változás, amit az első igazi pillérstratégiám felépítése után éreztem, nem csak a jobb elköteleződési arányok vagy a könnyebb tervezés volt (bár ezek mindenképpen megtörténtek). Az önbizalom volt az. Felhagytam azzal, hogy minden posztot sötétben lövésnek tekintsek, és elkezdtem céltudatosan megjelenni.

Ne feledd, a pilléreidnek nem kell tökéleteseknek vagy kőbe vésetteknek lenniük. Csak valósaknak kell lenniük. Kezdj kicsiben, maradj rugalmas, és bízz magadban, hogy menet közben kitalálod, mi a helyes.

Mert amikor a stratégiádat az átláthatóságra és a kapcsolatokra építed, minden más sokkal könnyebbé – és sokkal szórakoztatóbbá – válik.

source

+36 30 389 7279
Hétfő - Péntek: 09:00 - 20:00

Kategória

🏆 150+ sikeres kampány
📈 ROI fókusz

Legutóbbi bejegyzések