Sokféle emberrel találkoztam a How Success Happens csatornán, akiknek a termékei arra szolgálnak, hogy mindenféle érzéseket keltsenek benned. Volt egy bestseller thrillerírónk, aki azt akarja, hogy félelmet keltsen benned. Egy szervezési szakértőnk, aki azt akarja, hogy megnyugtasson . Nos, a hét vendége a PuckerButt Pepper Company-t vezeti, és azt akarja, hogy a dolgokat egészen más szinten érezd.
A füstölgő Ed Currie karrierjét a paprikák köré építette – termesztette őket, főzött velük, és feszegette a csípősség határait. Kreatívjai szerepeltek a Hot Ones című műsorban, és ő a Guinness Rekordok Könyvének tulajdonosa a világ legcsípősebb paprikájának, a Pepper X-nek az elkészítésével. De Ed küldetése túlmutat azon, hogy tüzet gyújtson az emberek szájában. Ugyanilyen fontos számára a családja, az alkalmazottai és a vásárlói gondoskodása is. Ebben az epizódban megosztja, miért többet jelentenek a szószai a fájdalomnál – egy magasabb rendű hivatás szolgálatáról szólnak.
A beszélgetésünket itt hallgathatod meg, vagy bárhol, ahol letöltöd a podcastjaidat. Az alábbiakban pedig néhány kiemelt részletet találsz, melyeket a hossz és az érthetőség kedvéért szerkesztettünk.
Iratkozz fel a Hogyan történik a siker : Apple | Spotify | YouTube csatornára
Dan Bova: Mit jelent számodra a siker?
Smokin' Ed Currie: A siker azt jelenti, hogy a közvetlen családom és az a család, amelyet Isten ebben a vállalatban hozott össze, mind boldogok. A sikernek számomra semmi köze az üzlethez vagy a pénzhez. Hanem az, hogy jó ember vagyok, és támogatom azokat, akiket szeretek.
Változott ez az évek során? Volt olyan időszak, amikor jobban odafigyeltél arra, hogy a saját szemeddel is lásd a dolgokat?
Nos, még mindig orrunkkal a köszörűkőig érünk. El kell végezni a dolgokat. De egy kis háttérinformáció: sokáig drog- és alkoholfüggő voltam. Több mint 26 éve vagyok tiszta. Érettebbé váltam a felépülésemben, és rájöttem, hogy az én felfogásom szerinti Istennek – mindenkinek megvan a saját Istene – van terve. És akár úgy alakulnak a dolgok, ahogy én terveztem, akár úgy, ahogy Ő tervezi, mindig az ő akaratát próbálom követni. Így egyre kevésbé fontos arra a sikerre koncentrálni, amire a legtöbb ember az üzleti életben gondol, és egyre fontosabb arra koncentrálni, hogy a társadalom produktív tagjának legyünk. Azzá válni, aki gondoskodik az összehozott emberek csoportjáról, azzá, aki biztosítja, hogy az ajtók nyitva maradjanak, bármi is történjen. És ha segítségre van szükségem, akkor is kérek segítséget. Térdre borulok, és ők is segítséget kérnek. Ha nincs szükségem segítségre, akkor is térdre borulok és megköszönöm Neki.
El tudnád magyarázni a paprikák csípősségének értékelésének tudományos alapjait?
A hőt Scoville-egységekben mérik, és a dolgokat átlagban értékelik. Tehát sok paprikát szedünk, és átlagokat kapunk. Például egy jalapeno, amit a boltban kapsz, 3000-7000 Scoville-egységet fog tartalmazni. A habanero paprika 60-80 000 között kezdődik. Szóval ismered azokat a korcsolyákat, amiket a gyerekek a cipőjükre szíjaznak? Azok azok. A Pepper X 2,693 millió Scoville-egységet jelent. Ballisztikus rakétákról beszélünk, ugye? Szuperszonikus sebességgel száguldanak az égen keresztül.
Miért csináltam? Úgy értem, az egóm része. Jó érzés, hogy van Guinness-rekordom, ne érts félre. De valójában a méretgazdaságosságról van szó. Ha 200 liter jalapenót kellene használnom ahhoz, hogy valamit úgy melegítsek fel, ahogy szeretném, egy pint Pepper X-re lenne szükségem pontosan ugyanehhez.
Az emberek folyton arra kérnek, hogy egyél valami nagyon csípőset. Előfordul veled, hogy azt gondolod: „Bárcsak csináltunk volna már ilyen finom csokoládét!”
Igen. Nos, őszintén szólva, az elmúlt év volt az első, amikor elkezdtem nemet mondani az embereknek. Az egom volt az, ami megakadályozott abban, hogy nemet mondjak. De igen, szó szerint mindenhol ott van, ahová megyek. A feleségemmel egy esküvőn voltunk New Yorkban nem is olyan régen. Nem jutottunk el 3 méterre az utcán anélkül, hogy valaki ne akart volna minket lefényképezni. Az emberek az utcán előhúzták a szószaimat a zsebükből. Egy hete voltam a mosdóban, és ez a fickó azt mondja: "Hé, te vagy a paprikás fickó. Készíthetek egy szelfit?" Én pedig erre: "Befejezhetem a pisilést, kérlek?" De soha nem mondok nemet az ilyesmire. És soha nem mondok nemet arra, ha egy gyerekkel beszélek. Ha van rá lehetőségem, minden jótékonysági szervezetet támogatok, amelyik megkér, mert ez mind része annak az áldásnak, amit ettől a cégtől kaptam.
Hallgasd meg a beszélgetésünk folytatását, és tudd meg, hogy Ed szerint mi a legjobb módja annak, hogy lecsillapítsd a bors okozta tüzet a szádban. (Spoiler: ez nem tej!)
Iratkozz fel a Hogyan történik a siker : Apple | Spotify | YouTube csatornára
Sokféle emberrel találkoztam a How Success Happens csatornán, akiknek a termékei arra szolgálnak, hogy mindenféle érzéseket keltsenek benned. Volt egy bestseller thrillerírónk, aki azt akarja, hogy félelmet keltsen benned. Egy szervezési szakértőnk, aki azt akarja, hogy megnyugtasson . Nos, a hét vendége a PuckerButt Pepper Company-t vezeti, és azt akarja, hogy a dolgokat egészen más szinten érezd.
A füstölgő Ed Currie karrierjét a paprikák köré építette – termesztette őket, főzött velük, és feszegette a csípősség határait. Kreatívjai szerepeltek a Hot Ones című műsorban, és ő a Guinness Rekordok Könyvének tulajdonosa a világ legcsípősebb paprikájának, a Pepper X-nek az elkészítésével. De Ed küldetése túlmutat azon, hogy tüzet gyújtson az emberek szájában. Ugyanilyen fontos számára a családja, az alkalmazottai és a vásárlói gondoskodása is. Ebben az epizódban megosztja, miért többet jelentenek a szószai a fájdalomnál – egy magasabb rendű hivatás szolgálatáról szólnak.
A beszélgetésünket itt hallgathatod meg, vagy bárhol, ahol letöltöd a podcastjaidat. Az alábbiakban pedig néhány kiemelt részletet találsz, melyeket a hossz és az érthetőség kedvéért szerkesztettünk.
A cikk többi része zárolva van.
Csatlakozz még ma az Entrepreneur +-hoz a hozzáférésért.
