tr
fizetett hirdetések

A Google szülőcége, az Alphabet, erőteljes kezdést könyvelhetett el az év első negyedévében, mivel bevételeik meghaladták a várakozásokat, összesen 90,2 milliárd dollárra rúgtak. Ennek nagy része, 66,89 milliárd dollár, a cég hirdetési üzletágából származott, amely erős teljesítményt mutatott a világot sújtó gazdasági zűrzavarok közepette. A cég vezetői ugyanakkor figyelmeztettek, hogy a makrogazdasági ingadozások és a növekvő szabályozói nyomás jövőbeli kihívásokat jelenthetnek.

Erős hirdetési teljesítmény a globális bizonytalanságok közepette
Google hirdetési bevételei a keresési és a YouTube üzletágak kiemelkedő teljesítményének köszönhetők. A keresőmotor, amely a cég legnagyobb hirdetési szegmense, 9,8%-os éves növekedést ért el, összesen 50,7 milliárd dollárral. A pénzügyi szolgáltatások és a kiskereskedők jelentős növekedést hoztak. A YouTube is erős teljesítményt mutatott, 10,3%-os növekedéssel, 8,9 milliárd dollár bevételt termelve, amelyet a közvetlen válaszadást és márkahirdetéseket kereső cégek kereslete táplált.

A pozitív eredmények ellenére a Google vezetői óvatosan tekintenek a szélesebb gazdasági környezetre. „Természetesen nem vagyunk immunisak a makrogazdasági helyzetre,” mondta Philipp Schindler, a vállalat üzleti igazgatója, egy elemzőknek tartott konferenciahíváson. Schindler elismerte, hogy az olyan tényezők, mint a vámok, különösen az ázsiai-csendes-óceáni (APAC) régióban működő kiskereskedők számára, hatással lehetnek a Google hirdetési bevételeire a következő negyedévekben.

Makrogazdasági hatások és vámok
A Google hirdetési bevételei, különösen az APAC régióból származó kiskereskedőktől, valószínűleg csökkenni fognak a folyamatban lévő vámháború következtében. Az olyan nagy szereplők, mint a Temu és a Shein, akik az utóbbi években kulcsszereplők voltak a Google hirdetései között, visszavonultak a piacról. Elemzők arra figyelmeztetnek, hogy a vámok, amelyek a fizetett keresést is érinthetik, amely a Google üzleti alapja, csökkenthetik a hirdetési költéseket. A MoffettNathanson elemzői például azt jósolják, hogy a Meta, a Facebook és az Instagram tulajdonosa akár 7 milliárd dollárt is elveszíthet hirdetési bevételekből idén a vámok miatt.

A Google vezetői azonban továbbra is óvatosan optimisták maradnak. „Még túl korai lenne teljes mértékben felmérni a változások hatásait, de biztosak vagyunk abban, hogy képesek vagyunk kezelni az ilyen bizonytalan időszakokat” – tette hozzá Schindler.

Versenyjogi kihívások és a Chrome jövője
A gazdasági nehézségeken kívül a Google-t egyre növekvő szabályozói nyomás is éri. A közelmúltban a cég illegális monopóliumot birtoklóként lett elítélve az ad-tech kiadói eszközök és hirdetési csereplatformok területén, bár ez a megállapítás nem vonatkozik a display hirdetésekre. Emellett a Google továbbra is versenyjogi aggályokkal szembesül a keresőpiacon, és egyes szabályozók azt javasolják, hogy a vállalat váljon meg a Chrome böngészőtől, hogy megszüntesse a keresőpiacon való dominanciáját.

Bár ezek a kihívások komolyak, az iparági elemzők továbbra is magabiztosak abban, hogy a Google képes megbirkózni a helyzettel. Andrew Frank, a Gartner vezető elemzője rámutatott, hogy még akkor is, ha a Google kénytelen lenne eladni bizonyos üzletágait, például a Chrome-ot vagy az ad-tech műveleteit, a pénzügyi hatás minimális lenne a cég alapvető üzleteihez képest. „A Google eredményei megerősítik azt a nézetet, hogy a vállalat a szabályozói változások ellenére is tartós marad” – tette hozzá Frank.

A cookie-k döntő szerepe
A Google egy másik jelentős lépést tett a közelmúltban, amely komoly hatással van a hirdetők számára. A cég bejelentette, hogy nem hagyja el a harmadik féltől származó cookie-kat a Chrome-ban, hanem megtartja őket, és nem vezet be külön eszközt a felhasználók nyomon követéséhez vagy az ebből való opt-out lehetőséghez. Ez lezárja azt a hosszú hónapokig tartó szappanoperát, amely sok hirdetőt állított várakozásra, akik már alternatívákat kerestek a cookie-k helyettesítésére.

Ez a döntés fontos pillanatot jelent a digitális hirdetési iparág számára, mivel végre világossá vált, hogyan kell navigálni a változó nyomkövetési szabályok között. „A bevételi jelentés lényegében lezárja a cookie-k eltávolításának vitáját” – mondta Andrew Frank.

Kilátások a jövőre nézve
Bár a Google első negyedéves teljesítménye erős volt, a vállalat még nem mentes a kihívásoktól. A vámok, a makrogazdasági nyomás és a szabályozói fenyegetések továbbra is jelen vannak. Azonban a digitális hirdetési piacon betöltött vezető szerepével és a keresési, valamint YouTube üzletágak folytatódó erejével a Google hirdetési modellje a következő hónapokban is ellenállónak tűnik.

+36 30 389 7279
Hétfő - Péntek: 09:00 - 20:00

Kategória

🏆 150+ sikeres kampány
📈 ROI fókusz

Legutóbbi bejegyzések