Az Instagram is beszállt a March Madness (az amerikai egyetemi kosárlabda-bajnokság) lázába, és néhány új, szórakoztató funkcióval igyekszik még közelebb hozni a rajongókat az eseményhez – méghozzá közvetlenül az appon belül.
Kosárlabdás animációk a Notes-ban
Elsőként az Instagram különleges kosárlabda-animációkat vezetett be, amelyek Notes (Jegyzetek) funkcióban jelennek meg, ha bizonyos kulcsszavakat használsz. Ilyen például a „Bracket buster”, „Slam Dunk” vagy akár a „Miami Heat”. Ilyenkor kis kosárlabda ikonok ugranak elő a jegyzeteid mellé.
Lehet, hogy nem túl gyakori, hogy valaki pont így ír a Notes-ban, de ettől függetlenül ez egy kedves, tematikus kis plusz a kosárrajongók számára.

Látványos effektek az üzenetekben és új témák a Story-khoz
A privát üzenetekben (DM-ekben) is van újdonság: ha megosztasz egy Reelt a March Madness eseményeiről vagy a kedvenc csapatod hivatalos fiókjából, egy speciális animációs effekt jelenik meg az üzenetváltásban. Emellett elérhető lett egy “basketball” (kosárlabda) chat-téma is, ami még jobban megalapozza a hangulatot.
A Story funkció is új lehetőségeket kapott: megjelentek a csapatalapú “Add Yours” sablonok, így könnyedén megmutathatod, kinek szurkolsz a bajnokság során. Ráadásként az Instagram 32 új, csapat-specifikus Giphy matricát is bevezetett, hogy még látványosabb legyen a szurkolás.

A cél: saját sportközösségek építése az IG-n és Threads-en
Mindez a Meta törekvéseinek része, hogy egyre nagyobb szeletet hasítson ki magának a sportközvetítések körüli valós idejű beszélgetések világából – ahol jelenleg még mindig az X (korábban Twitter) az éllovas. Az Instagram vizuális fókusza viszont kiváló kiegészítő lehet, különösen akkor, ha ilyen tematikus újításokkal próbálják építeni a sportközösséget.
Bár ezek az újdonságok inkább „húsvéti tojás” jellegűek – vagyis maguktól aktiválódnak bizonyos szavak vagy műveletek hatására –, az effektek és matricák könnyen inspirálhatják a felhasználókat, hogy ők is csatlakozzanak a mókához.
A March Madness az Egyesült Államok egyik legnagyobb sporteseménye, és az Instagram most még inkább szeretne részévé válni – nem csak mint kiegészítő platform, hanem mint valódi közösségi tér a kosárlabda-rajongóknak.
Kép forrása: Socialmediatoday.com/
