A Shein ma már a divatszakma egyik meghatározó szereplője, túlszárnyalva a H&M és a Zara összesített teljesítményét. Értékét jelenleg több mint 100 milliárd dollárra becsülik, és az útja felfelé vezet. eredménye a Shein vezetősége azt tervezi, hogy 2024-ben amerikai nyilvános részvénykibocsátás (IPO) hajt végre. Ennek a kínai vállalatnak komoly vihart sikerült kavarnia a divatszakmában, és ha figyelemmel kíséri weboldalukat, azonnal elérhetővé válik, miért ilyen sikeresek. Az alábbiakban feltárjuk azt, hogyan alkalmazza a Shein az egyedi stratégiákat, amelyek rendkívüli sikerükhöz juttatják.

1. Shein marketing: az influencerek ereje

A Shein olyan marketingstratégiát alkalmaz, amely során más emberekre bízza a termékeinek népszerűsítését. Ha ellátja a YouTube-ra vagy a TikTok-ra, számtalan Shein-haul videóval találkozhat. A mikroinfluencerek több száz dollárt költenek Shein ruházatra, majd azokat személyesen kipróbálják, tapasztalataikról videókat készítenek, és ezeket megosztják a közösségekkel. Ezek a „haul” videók váltak a Shein egyik leghatékonyabb marketingstratégiájává. Helyette, hogy milliókat költenének hírességekre, a azokra az emberekre, akiknek nincs szüksége a célközönségüket. A fogyasztók már nem hagyják, hogy a hírességek vagy celebek hatással legyenek rájuk, helyette azokra a hétköznapi emberekre figyelnek, akik hasonlóak hozzájuk. A TikTok és YouTube influencereinek lehetősége van arra, hogy alakítsa ki a Shein célközönségével, olyan kapcsolatot, amely a vezetőség, a marketingesek és a hírességek nem lennének képesek. A szóbeszéd és ezek a fiatal hatások ma a marketing szupersztárjai, és a Shein teljes mértékben kihasználja ezt a trendet.

2. Diverzitás a modellek között

A Shein elkötelezte magát a diverzitás iránt, amit a modelleknél is megmutatnak. Az oldalukon mind molett, mind vékony modelleket talál, akik ugyanazokat a divatos ruhákat viselik. Nem tesznek különbséget a testalkatok között, és a plus-size nők számára kínált ruhák is stílusosak és vonzóak, mint a vékonyabb társaik számára készült darabok. Ezzel a megközelítéssel a Shein megnyeri a plus-size vásárlók szívét, akik értékelik, hogy stílusos ruhákat találhatnak az oldalon, független a testmérettől.

Ez a taktika pedig vélhetően a legtöbb embernek különösen tetszik. A modern korban rendkívül fontos, hogy a túlsúly ne legyen tabu és vegyük tudomásul, hogy igenis, nemcsak modellek léteznek. A bodyshaminget alkalmazó webshopok, azaz azon webshopok, akik hátrányban részesítik azon embereket, akik nem az ideális súlytartmányban mozognak, káros lehet. Már az év elején is az összes „marketingstratégia 2023” típusú cikkekben írták, a webshopok figyeljenek erre. Viszont vélhetően 2024-ben, ez még nagyobb fókuszt fog kapni.

3. Széles termékválaszték

A Shein szinte mindent kínál, amire szüksége lehet. Nemcsak divatos ruházatot árulnak, hanem kiegészítőket, gyermekruházatot és lakberendezési tárgyakat is. A Shein naponta több ezer új terméket tesz fel az oldalára. Kalap. Ezer. Naponta. termék exkluzív márkákat is forgalmaznak, például a prémium MOTF kollekciót és a Dazy „egyszerű streetwear” kollekciót. A Shein célja, hogy mindenkinek legyen valami az oldalukon. A kínálatuk olyan széles és változatos, hogy könnyű kiválasztani a megfelelő darabokat, és az oldaluk valódi paradicsom a vásárlás szerelmeseinek.

4. Alacsony minimális vásárlási összeg az ingyenes szállításhoz

Míg sok online kiskereskedő ingyenes szállítást kínál, általában minimális vásárlási összeget szabnak feltételként. A Shein esetében egy minimális vásárlási összeget, ami lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy könnyebben megkapják az ingyenes szállítást. A Shein esetében például 19 USD vásárlás esetén ingyenes szállítást biztosítanak. Ez ösztönzi a vásárlókat, hogy több terméket rendeljenek, és növelje az újravásárlás esélyeit is. Az ingyenes szállítás pedig ténylegesen nyerő opció manapság. A fuvarozó cégek folyamatos emelése külön terhelést nyújt a pénztárcának, ezzel pedig ha ingyen kapja a szállítást, több kutatás rávilágított arra, hogy ténylegesen több terméket vásárolnak meg, ezzel pedig a webshop marketing ütőkártyája lehet ez.

Tehát ha ruházati webshop marketing ötleteken gondolkodsz érdemes elgondolkodnod az alábbi már bevált és igazoltan, sikeresen működő taktikákon, hogy a webáruház garantáltan sikeresen működjön.