Manapság rengeteg kisvállalkozó próbálja megtalálni a sikeres online hirdetések titkát, ám sokan úgy érzik, mintha sötétben tapogatóznának. Ez nem is csoda, hiszen a megfelelő kampányok kialakítása technikai tudást és stratégiai gondolkodást igényel. Az alábbiakban összefoglaljuk a három leggyakoribb hibát, amit kisvállalkozók elkövetnek – és persze megoldásokat is kínálunk rájuk.
A leggyakoribb hibák
- Technikai felkészületlenség
Sok vállalkozó nem fordít elég figyelmet az alapvető technikai beállításokra, ami már az első lépéseknél akadályozza őket. A rosszul összekapcsolt platformok és az elavult beállítások miatt rengeteg idő és pénz mehet kárba. - Stratégia hiánya
A hirdetési kampányok nem épülnek fel logikusan: nincs hierarchia, és a kommunikáció sem illeszkedik a célokhoz. Ha hiányzik a tervezés, az eredmények is elmaradnak. - Más hibáztatása
A sikertelenségért gyakran magát az eszközt, például a Meta hirdetéseket okolják, pedig az eredmények jelentősen javíthatók lennének egy kis tudatossággal.
Hogyan kezdj neki tudatosan?
A sikeres kampányok titka az előzetes tervezés. Kezdj azzal, hogy tisztázod a vállalkozásod legfontosabb üzleti céljait. Ez lesz az alapja mindennek. Gondold át, mely mérföldkövek a legfontosabbak, majd ezeket priorizáld. Ezután párosítsd az üzleti céljaidhoz leginkább illő hirdetési célokat.
A Meta hirdetéseknél jelenleg hat fő kampánycél érhető el, amelyeket további alcélokkal finomíthatsz. Az egyik legfontosabb lépés, hogy a kampányt pontosan az aktuális üzleti céljaidhoz igazítsd.

A siker négy alappillére
- Vonzó ajánlat
Egy jó ajánlat a célközönséged aktuális igényeire szabott. Kezdd azzal, hogy meghatározod, miben vagy a legjobb, és gyűjts össze minden hitelességet növelő elemet (eredmények, tanúsítványok, visszajelzések). Ismerd meg a célcsoportod gondolatait is: ehhez használhatsz kérdőíveket vagy közösségi média interakciókat. - Célcsoportismeret
Pontosan tudd, kiket szeretnél elérni, és azt is, hogy a problémájuk milyen súlyos. Az üzeneteidnek igazodniuk kell a célcsoport tudatossági szintjéhez. - Izgalmas kreatívok
A vizuális anyagok és szövegek minősége meghatározó. Ha a kreatívok nem ragadják meg az emberek figyelmét, nehéz lesz áttörni az információs zajt. - Technikai precizitás
Mielőtt nekilátnál, gondoskodj róla, hogy minden technikai beállítás a helyén legyen. Ez az alapja annak, hogy a kampányaid zökkenőmentesen fussanak.
Hirdetés Mini
- Havi 1 meeting
- Havi riport
- 2x módosítási kör
- Google és/vagy Facebook kampány
Egyedi ajánlat
- TikTok kampány
- Bing/Yahoo kampány
- Google és/vagy Facebook kampány
- Havi 1 meeting/Havi riport
A siker négy alappillére
- Vonzó ajánlat
Egy jó ajánlat a célközönséged aktuális igényeire szabott. Kezdd azzal, hogy meghatározod, miben vagy a legjobb, és gyűjts össze minden hitelességet növelő elemet (eredmények, tanúsítványok, visszajelzések). Ismerd meg a célcsoportod gondolatait is: ehhez használhatsz kérdőíveket vagy közösségi média interakciókat. - Célcsoportismeret
Pontosan tudd, kiket szeretnél elérni, és azt is, hogy a problémájuk milyen súlyos. Az üzeneteidnek igazodniuk kell a célcsoport tudatossági szintjéhez. - Izgalmas kreatívok
A vizuális anyagok és szövegek minősége meghatározó. Ha a kreatívok nem ragadják meg az emberek figyelmét, nehéz lesz áttörni az információs zajt. - Technikai precizitás
Mielőtt nekilátnál, gondoskodj róla, hogy minden technikai beállítás a helyén legyen. Ez az alapja annak, hogy a kampányaid zökkenőmentesen fussanak.
Posztkiemelés vagy Hirdetéskezelő?
Ha komolyan gondolod, hogy eredményeket szeretnél elérni, a Meta Hirdetéskezelő az ideális eszköz. Ez lehetővé teszi, hogy pontosan meghatározd a céljaidat és a célközönségedet, valamint kizárj irreleváns csoportokat. Bár a posztkiemelés csábító lehet, érdemes inkább kiegészítő eszközként használni kisebb költségvetéssel.
Szeretnél tudatosabb lenni?
Ha nem akarsz többé a sötétben tapogatózni, és szeretnél biztos alapokat a hirdetéseidhez, egy mini kurzus lehet számodra a megoldás. Ebben részletesen megtalálhatod, hogyan kell felépíteni és optimalizálni a kampányaidat. Egy kis befektetés a tanulásba hosszú távon megtérülhet!