Manapság már az ügyfeleink gyakori kérése sőt elvárása is például egy webshop esetében, hogy lehessen új híreket, vagy egyéb cikkeket  az oldalon megjelentetni. Ez természetesen a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából is egyre inkább elengedhetetlen ugyanúgy, mint a marketing miatt, hiszen így ha érdekes tartalommal van megtöltve egy weboldal, nem kapcsol el máris a látogató.  Nézzük meg most ebben a bejegyzésben, hogy mit is tudunk ennek érdekében tenni!

Ki írja meg a szöveget?

Az ilyen bejegyzések kapcsán gyakran felmerülő kérdés, hogy kellene egy jó ütős szöveg, de meg tudod -e azt te magad írni, vagy inkább egy szakemberre bízod! Ha nem vagy gyakorlott a szövegírásban, vagy épp időd nincs rá, akkor van lehetőség külső szövegírót alkalmazni akár egy téma egy cikk esetében, vagy rendszeres írásra is.  Mégis azt javaslom, hogy ha úgy érzed, hogy saját magad is meg tudod fogalmazni a megírandó blogszöveget, akkor vágj bele, hiszen mondjuk egy webshop esetében ki ismerné jobban az áruházban eladandó termékeket mint épp Te. Ekkor ugyanis teljesen a saját magad elgondolásaihoz tudod igazítani a weboldalad és a webáruház profilját, így a leendő vásárlók is jobban átlátják majd az egész termékkínálatot.

A cikk témája

Nem is olyan egyszerű dolog, mint ahogy ezt először gondolnánk. Lehet van már elképzelésed arról, hogy miről is kellene írni, ami felkeltheti a látogatók érdeklődését és vásárlásra ösztönzi őket. Tehát a lényeg, hogy egy olyan cikket kell írni, ami az adott célközönség számára meggyőző tud lenni. A megírandó téma lehet a saját ötleted is akár, de ha nem jut eszedbe ilyen, akkor segítséget jelenthet, ha hasonló blogokban, magyar vagy akár külföldi oldalakon keresgélsz és onnan választasz az érdekesebb témák közül, amit meg lehetne írni..

Címválasztás

Borzasztóan fontos a jó cím kitalálása! Az olvasó ugyanis legtöbbször már a cím elolvasása alapján dönt arról, hogy érdemes e az adott cikket elolvasni. Tehát a jó címnek mindenképp olyannak kell lenni, ami felkeli a látogató figyelmét és garantáltan tovább fogja majd olvasni a bejegyzést! Legyen rövid, tömör, de mégis érezhető legyen már ebből is, hogy mire számítson aki rákattint. Mire is gondolok? Néhány példán mutatnám be. „Melyek a világ legdrágább órái” , „5 legjobb kirándulóhely Magyarországon!” ,”Milyen egy jó landing oldal?”

szövegírás árak
szövegírás árak



szövegírás árak

Szövegírás folyamata

Egy- egy ilyen cikk írásakor, lényeges az is, hogy a leendő vevők mellett a SEO-ra, vagyis a kulcsszavakra is nagy hangsúlyt fektessünk, hiszen így fognak majd minél többen rákeresni. Jó ha a címben is már szerepel a kulcsszó, és a szövegben is több helyre betehetjük, de ez semmiképp se legyen sok és zavaró, ami az olvasói élményt rontaná. Az ideális az, amikor a SEO és az olvasó összhangba kerül egymással.

Mire figyeljünk a szövegíráskor?

Ha egyedül vágsz bele a szövegírásba, biztos vagyok benne, hogy némi gyakorlással meg tudod írni magad is a hatásos bejegyzést. Lényeges, hogy már az első bekezdésben mindenképp tudja meg az olvasó, miről fog szólni, érdemes e végigolvasnia, mert különben ha nem fogja meg az olvasott szöveg, biztos, hogy sokan azonnal tovább kattintanak, így valószínű, hogy már ott, elég sok olvasót elveszíthetsz.

Nem mindegy, hogy kinek szól az adott szöveg, milyen nyelvezetet használj?Mást kell például egy fiatalok által látogatott webshopba, ott lehet lazábban, akár tegeződve megfogalmazni a mondanivalód. Ha viszont a leendő üzleti partnereidnek írsz, legyen az komolyabb hangvételű „hivatalosabb” szövegezésű, tehát fontos az, hogy milyen célközönségnek kell írnod és ahhoz igazítsd az írásod hangvételét is!

Formázzuk a szöveget!

A formázás segít abban, hogy átláthatóbb legyen az írásod. Ezért használj bekezdéseket, és alcímeket, amiktől gördülékenyebb lesz az olvasása és a SEO oldaláról nézve is lényeges, mivel így megkönnyítjük a Google szempontjából is a keresőoptimalizálást. Még jobban felhívhatod a figyelmet a szövegben azokra a részekre amit szeretnél kiemelni, ha félkövér betűt, aláhúzást, dőlt betűt használsz az adott helyen. A szöveged két legfontosabb része mindig a bevezetés és a befejezés, hiszen ezek azok a részek amit szinte minden olvasó átolvas és megjegyez, mert ezekben van a legtöbb információ az adott témában a számára. Ezért is érdemes kisebb részekre tagolni már a bevezetőt is, mert ezzel jobban meg tudjuk fogni az olvasó figyelmét. Ha webshopod termékeit szeretnéd eladni, akkor a szövegben jó ha van egy link is ami erre a termékre rámutat, úgymond „odavezeti” az olvasót a weboldaladról a webshop oldalra hiszen így a látogatóból vásárló is válhat.

Nézd át az elkészült szöveget!

Ha már úgy érzed elkészült a bejegyzésed, akkor rendkívül fontosnak tartom, hogy olvasd el az egészet, nézd át, és ha vannak benne hibák azt mindenképp javítsd ki! Nagyon fontos a helyesírás! Nem szívesen olvas senki egy olyan szöveget, amelyben hemzsegnek a helyesírási hibák, vagy elütések. Figyelj erre, na meg úgyszintén lényeges az is, hogy ha fotókat helyezel el, azok a megfelelő helyen legyenek épp úgy mint a linkek is, hiszen akkor fog csak jól működni, hogy a látogatód a webshopodba akár egyetlen kattintással eljusson.

Remélem sikerült ezekkel a tanácsokkal kicsit segítenem abban, hogy olyan cikkeket írj majd Te magad is amellyel az eladások számát tudod növelni, több olvasót tudsz szerezni az oldalad számára, és a jobb keresőoptimalizálás miatt is többen fognak megkeresni.

copywriter árak



szövegíró árak