Ha  marketing szempontból vizsgáljuk meg a weboldalunkat, akkor  lényeges az, hogy mérni tudjuk például az adott oldal látogatottságát, a reklámok nézettségét, stb. Ha szétnézünk az interneten sok olyan számot és mutatót találhatunk, amivel a sikert vagy az eredményeket tudjuk mérni. De használhatóak vajon ezek? Pontosak? Vetődik fel ilyenkor a kérdés mindenkiben. Mennyire lehet bízni a kapott eredményekben? Bemutatok három mérőszámot, amelyekben nem nagyon lehet megbízni, el is mondom, hogy miért! Az egyik ilyen, amit szeretnél tudni, ha van egy weboldalad, az a kedvelőid száma. Legyen az webáruház, egy blog, vagy céges oldal, ha rengeteg a kedvelik, ezres, vagy tízezres számot mutat, azt hiszed ennyien látják is nap mint nap az új bejegyzéseket, fotókat, vagy amiket megosztasz rajta. Ám ki kell hogy ábrándítsalak,  sajnos ez nem így van.Gyakran kérdezik tőlem is, hogy vajon miért nem osztják meg a bejegyzéseit, vagy lájkolják többen, hiszen sokszor ez a kedvelők számából csak egy néhány embert jelent. Valószínű, hogy sokan nem tudják, de a Facebook  úgy működik, hogy  az ismerőseid, “kedvelőid” hírfolyamában nem jelenik meg minden amit   a Facebook oldaladra felteszel Az elérési arány körülbelül csak 2.5 %  általában.

Facebook kedvelőid száma

Ezért abból, hogy az oldalad látogatóinak a száma nagy, nem következik az azonnal, hogy mindenki lájkol, vagy követi egy-egy bejegyzésed, vagy termékajánlatod, ha például egy webshopról beszélünk, mivel nem is látja azt amit szeretnél megmutatni. Persze mindezek ellenére jó ha kialakul egy kedvelő tábor a weboldaladon, bár ez inkább csak a presztízs megőrzése szempontjából lényeges. Vannak olyan cégek is, akik a kevés like miatt esetleg úgy döntenek, hogy “vásárolnak” rajongókat maguknak, de ez természetesen nem jelent igazi “rajongót” csak a mutató szerint látványos, a megnövekedett like, de nincs mögötte valódi érdeklődő, követő, vagy leendő vásárló.

social media kezelés
social media kezelés

Facebook hirdetés megjelenésének száma

Ez is egy olyan mutató a Facebook részéről amit némi fenntartással kell kezelnünk. Két szempontot kell figyelembe vennünk, az egyik a reklám megjelenésének száma, a másik a kattintások száma erre a reklámra. Mit jelent a megjelenés,illetve elérés szám? Ebből az derülhet ki, hogy az adott reklámunk hányszor jelent meg összesen és hány felhasználónk láthatta az oldalán megjelenni. Másik a kattintások száma, amiből azt tudhatjuk meg,hogy mennyi felhasználó kattintott rá a megjelenő reklámunkra. Megállapíthatjuk tehát, hogyha a megjelenés számát nézzük, abból lehet azok akiknél megjelent a hirdetésünk csak kevés embert jelent.Így ne csodálkozzunk rajta, ha nem növekszik úgy az eladásunk például ahogy a mutató alapján gondolhatnánk. A kattintás mutatóját már érdemesebb követni, hiszen ez a valóban a reklámunkra átkattintókat számolja.

Alkalmazás letöltési szám, mint mutató

Itt is az a helyzet, mint a kedvelőid számánál, hogy elégedetten látod, vagy büszke  vagy arra ha mondjuk egy alkalmazásod  sok ember letölti, de csak akkor számít ez jónak, ha alkalmazzák is rendszeresen, mert hasznosnak találják. Viszont van két olyan mutató aminek a folyamatos figyelése hasznos lehet. Elárulom melyek is ezek! Az egyik a Daily Active Users (DAU), ami azt mutatja meg hogy az adott alkalmazásnak egy nap alatt hány aktív felhasználója volt. A másik a Monthly Active Users (MAU) ami szintén az alkalmazásod aktív felhasználóiról ad információt számodra, konkrétan, hogy havi szinten hányan használták azt.